تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۹۰۲۷

همایش نکوداشت حضرت ابوطالب(ع) برگزار می‌شود

همایش نکوداشت حضرت ابوطالب(ع) برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت مقام شامخ ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) با عنوان «بانوی فضیلت، حامی رسالت» که روز ۱۷ تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: رئیس شورای شهر تهران در این همایش پیشنهاد برگزاری همایش نکوداشت حضرت ابوطالب(ع) را عنوان کرد که به نظرم پیشنهاد بسیار خوبی است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد افزود: ما یک احساس دینی به امیر‌المومنین(ع) داریم اما هم مادر ایشان «فاطمه بنت اسد» و هم پدر ایشان «حضرت ابوطالب(ع)» مجهول مانده‌اند و کسی آنها را نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) تا جایی است که حتی شبهه کفر هم به آن حضرت زده‌اند که البته برای رفع این شبهه‌ها باید بیشتر به معرفی این خاندان بپردازیم.

رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی در جهت نکوداشت شخصیت و مقام حضرت ابوطالب(ع) کمک می‌کند تا ایشان بیش از پیش معرفی شوند و ما نیز بتوانیم دین خود را نسبت به حضرت علی(ع) و پدر بزرگوارشان ادا کنیم.

وی افزود: با توجه به پیشنهادی که رئیس شورای شهر تهران نسبت به برگزاری مراسم نکوداشت حضرت ابوطالب(ع) عنوان کرد باید سالروز وفات حضرت را پیدا کنیم تا بتوانیم همایشی در جهت نکوداشت مقام و شخصیت ایشان برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام حشمتی در پایان گفت: اگر سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) در ماه مبارک رمضان باشد همایش نکوداشت ایشان را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌کنیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما