تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۸۹
رييس هيات مديره كانون مداحان و شاعران استان قم:

باید عاشورا از تحریفات دور نگه داشته شود

باید عاشورا از تحریفات دور نگه داشته شود
به گزارش خیمه، رييس هيات مديره كانون مداحان و شاعران استان قم در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر این که باید فرهنگ مانا و پویای عاشورا و غدیر از تحریفات و مطالب خرافه آمیز دور نگه داشته شود گفت: اين كانون تلاش مي‌كند بهترين آثار را بعد از پيرايش و پالايش به صورت يك مجمومه آثار در موضوع هاي مختلف در اختيار مداحان قرار دهد.

محمد علی مجاهدی خاطرنشان كرد: در زمينه "مدخل" نيز به يك مدخل جامع به زبان روز، ساده، شيوا و مستند كه از روي منابع معتبر تاريخي تهيه وتدوين شده باشد، نياز داريم.

اين شاعر آييني، از فرهيختگان حوزه و دانشگاه براي تدوين و تنظيم آثاري معتبر بعنوان مجموعه اي مرجع جهت استفاده مداحان دعوت به همكاري كرد.

رييس هيات مديره كانون مداحان و شاعران استان قم، هدف اصلي از تشكيل اين كانون را ساماندهي به امور مداحي و ستايشگري اهل بيت (ع) دانست و گفت: درحال حاضر يك بانك اطلاعات از مداحان و شاعران آييني استان كه شامل سوابق، تحصيلات، موقعيت اجتماعي و آثار تاليفي اين افراد مي‌باشد در بايگاني اين كانون تهيه شده است.

مجاهدي از عضویت 500 مداح و شاعر آیینی در کانون مداحان و شاعران استان قم خیر داد و گفت: براي ارتقاء كيفيت فعاليت مداحان كلاس هاي آموزشي مختلف مانند آموزش اخلاق اسلامي، آموزش فنون مداحي و شاعري و جلسات آسيب شناسي شعر آييني و ستايشگري ائمه اطهار (ع) ويژه اعضاي كانون برگزار مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما