تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۸۶۹۱

آیت‌الله مظاهری: برخی عزاداری‌ها عجیب و غریب شده است

آیت‌الله مظاهری: برخی عزاداری‌ها عجیب و غریب شده است
آیت‌الله حسین مظاهری با انتقاد از رونق برخی عزاداری‌ها در کشور گفت: عزاداری‌های از حالت سنتی برگشته به چیزهای عجیب و غریبی که در خانه‌های مراجع دیده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله حسین مظاهری، این مرجع تقلید با بیان خاطراتی اظهار کرد: من بچه طلبه بودم و به روضه می‌رفتم و می‌دیدم چه گریه‌ها و زاری‌ها و شیون‌ها از مردها و زن‌ها بود، ولی الان می‌بینم در مجالس شوری در کار نیست و این خیلی خطر دارد، می‌بینم گریه نیست.

وی با انتقاد از رونق برخی عزاداری‌ها در کشور گفت: این عزاداری‌های سنتی برگشته به چیزهای عجیب و غریبی که در خانه‌های مراجع دیده نمی‌شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: باید به این جمله حضرت امام (ره) اهمیت دهیم که می‌فرمودند «عزاداری باید باشد و ما هر چه داریم از عزاداری‌هاست» و می‌فرمودند؛ «این عزاداری امام حسین است که شیعه را زنده کرده است».

وی افزود: آنچه قبلاً بوده الان هم باید همین‌طور باشد، منبر خوب برای زنده کردن دین و تشیّع و بعد هم روضه عالی باشد، همه دیدید وقتی که روضه خوان، روضه می‌خواند، حضرت امام (ره) چطور متلاطم می‌شد و شانه‌ها تکان می‌خورد و دستمال روی صورت مبارکشان می‌گرفتند و بلند بلند گریه می‌کردند.

آیت‌الله مظاهری تاکید کرد: مراجع معمولاً چنین هستند، حتی مثلاً مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم، اول وا می‌داشت یک روضه خوان روضه بخواند و بعد درس می‌گفتند، همه این‌ها معنا دارد، همه پیام برای ماست و من از همه شما تقاضا دارم این امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنید به هر اندازه که می‌توانید و در این عزاداری‌ها جمعیت باید عالی باشد و شور داشته باشد و باید در منبرها هم زنده کردن تشیّع و هم زنده کردن اسلام عزیز باشد.
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما