تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۸۴۴۵

متاسفانه در قشر مداح گوش شنوا کمتر است

متاسفانه در قشر مداح گوش شنوا کمتر است
نایب رئیس خانه مداحان اهل‌بیت (ع)،گفت: با توجه به مباحث مهمی که آقا در دیدار با مداحان مطرح فرمودند،درصددیم کلاس اخلاق را در طول هفته برای مداحان برگزار کنیم.

حسن آهی با اشاره به دیدار اخیر مداحان با مقام معظم رهبری و ضرورت توجه جامعه مداحان به نکات و مباحثی که ایشان مطرح کردند،اظهار کرد: ایشان هر سال یکسری آسیب‌ها راگوشزد می‌کنند اما متاسفانه در این قشر گوش شنوا کمتر است. بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که اصولا مداحان احتیاج به یک استاد اخلاق دارند.

وی افزود: با توجه به این مساله، درصددیم کلاس اخلاقی را در هفته برای مداحان برگزار کنیم و روی مباحثی که آقا فرمودند بحث و تبادل نظر کرده و آسیب زدایی و آسیب شناسی کنیم.

برنامه ریزی برای توسعه شعب استانی خانه مداحان در سراسر کشور

رئیس خانه مداحان اهل البیت (ع) همچنین با بیان این که در حال حاضر در ۴ تا۵ استان شعبه داریم،گفت: البته شعبات دیگری در استان‌ها به نام و با ثبت ما فعالیت می‌کنند. ما یکNGO هستیم و از جایی حمایت و پشتبانی مالی نمی‌شویم اما در حال برنامه ریزی برای جذب بودجه و منابع مالی جهت توسعه شعبات خانه مداحان در سایر استان‌های کشور هستیم.

صدور کارت شناسایی برای ۱۷۵۰ مداح در تهران

آهی همچنین از صدور کارت شناسایی به ۱۷۵۰ مداح در تهران خبر داد و تصریح کرد: صدور کارت مداحی در ۴ رتبه و سطح با یک امتحان انجام می‌شود و مشخص می‌گردد اشخاصی که تقاضای کارت شناسایی می‌کنند چه رتبه و کدی می‌توانند داشته باشند.این کار ۳ سال که است در خانه مداحان اجرا می‌شود و تاکنون برای ۱۷۵۰ مداح در تهران کارت مداحی صادر کرده‌ایم.

وی یاد آورشد: البته برای حدود ۲۰۰ نفر نیز که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند، کارت صادر کرده‌ایم که بعد از امتحان مشخص می‌شود چه رتبه ای برای دریافت کارت شناسایی مداحی دریافت می‌کنند.

حدود ۸۰۰ مداح خواهر در تهران فعالیت می‌کنند

رئیس خانه مداحان اهل البیت (ع) از راه اندازی و آغاز فعالیت واحد خواهران خانه مداحان برای ساماندهی، سازماندهی و نظم بخشی به فعالیت بانوان مداح خبرداد و گفت:گاهی اخباری مبنی بر نوعی بی‌منظمی در زمینه فعالیت بانوان مداح دیده می‌شود،بنابراین هیات مدیره‌ای برای واحد خواهران در خانه مداحان تشکیل دادیم و کلاس های آموزشی برای آنها نیز دایر کردیم که در آینده نزدیک نیز کارت شناسایی برای آنها صادر می‌شود.

آهی در پایان خاطرنشان کرد: براساس شناسایی ما،حدود ۸۰۰ مداح خواهر در تهران فالیت می کنند و با خانه مداحان در ارتباط هستند اما براساس شنیده‌ها تعداد آنها بیشتر از این است.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما