تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
۰
کد مطلب : ۱۸۴۳۹

نماینده مردم شوش خواستار نصب مجسمه دعبل خزاعی شد

نماینده مردم شوش خواستار نصب مجسمه دعبل خزاعی شد
سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که قرار است کارشناسان سازمان جهانی یونسکو برای انجام مطالعات و کارشناسی به منظور ثبت جهانی شوش وارد این شهر شوند شایسته است این مجسمه که یکی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شوش محسوب می‌شود زودتر نصب شود.

نوری، با بیان این که مجسمه دعبل خزاعی مدتی در شهر بود اما این که دلیل برداشتن آن چه بود هنوز مشخص نیست و هنوز کسی دلیل قانع کننده‌ای برای برداشتن این مجسمه ذکر نکرده است، تصریح کرد: به همین منظور لازم است که مجسمه دعبل خزاعی که چند سالی در انبار شهرداری بوده را مجدد در جای اصلی یا محلی که در شان و منزلت این شخصیت فرزانه باشد نصب شود.

او ادامه داد: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که پیگیر این موضوع باشند چراکه دعبل خزایی از افتخارات شوش و شیعه محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، سال‌ها پیش مجسمه دعبل خزاعی در میدان مرکزی شهر نصب شده بود که پس از مدتی از آن جا به دلایلی نامشخص برداشته شد و اکنون مدت‌ها است که این مجسمه در انبار شهرداری شوش خاک می‌خورد.

دعبل خزاعی از شخصیت‌های مذهبی شهر شوش به شمار می‌رود. او از شاعران امام رضا (ع) بود و هر ساله جشنواره کشوری شعر دعبل خزاعی در این شهر برگزار می‌شود.

اخیراً جمعی از فعالان اجتماعی و دوستداران اهل بیت (ع) شوش خواستار نصب مجسمه دعبل خزاعی شدند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما