تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۲

بیانات رهبری یک جلسه آموزشی سالیانه مداحان است

بیانات رهبری یک جلسه آموزشی سالیانه مداحان است
حاج سعید حدادیان از مداحان مشهور اهل بیت(ع) در پاسخ به این پرسش که وظیفه جامعه مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در باره فرمایشات مقام معظم رهبری که در دیدار اخیر خود با آنها مطرح فرمودند، چیست؟ گفت: بیانات ارزشمند و مهمی که ایشان مطرح می‌کنند باید جمع آوری کنیم و با توجه به عناوین و سرفصل های مهمی که مطرح فرمودند، تبیین کنیم.

وی افزود: مهمترین مطلب این است که اگر من مداح ۳۰ سال ۴۰ سال می خوانم نباید از جوان ۲۵ ساله توقع داشته باشم که ۳۰سال سخنرانی آقا را حفظ باشد بنابراین باید این بیانات و دستورات ارزشمند ایشان را در طول این سال‌ها جمع آوری کرده و در اختیار همه مداحان به ویژه جوانان قرار دهیم.

حدادیان با بیان این که نکته مهم در این زمینه، مدیریت است، تصریح کرد: ما باید بیانات آقا را در اختیار این جوان ها قرار داده شود و در جلسات درس مداحی به عنوان یک عنوان مهم آموزشی ودرسی برای آنها تدریس شود. مطالبی که حضرت آقا فرمودند،یک جلسه آموزشی سالیانه با مداحان است، اما یک عنوان است و باید به صورت ریز و جزئی درباره آنها بحث شود چرا که نکات بسیار ارزشمند و مهمی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال این که ایشان فرمودند: مسائل شرعی باید در جلسات مداحی و هیات ها رعایت شود یک کلیتی است که باید تجزیه شود و در جلسات آموزشی مداحی مورد توجه قرار گیرد.

این مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری،گفت:این که حضرت آقا فرمودند استفاده نامناسب از فرصت ارزشمند و بی نظیر هیات‌ها کفران نعمت است، باید برای جوانان تبیین شود. آقا وقتی وارد این عرصه می‌شوند نشان می‌دهد سوای رهبریت، مرجعیت و اعلمیت و همه اینها از نظر تکنیک و تاکتیک،فن و حرفه مداحی در نوک قله هستند و همه چیز را تحت نظر دارند لذا این مبادی و مبانی که ایشان می‌فرمایند باید تشریح و تبیین شود.

حدادیان، همچنین با بیان این که ایشان بین مقامات عالیه و اعلای ائمه(ع) که فراتر از خرد و اندیشه ما است و رفتار و اعمال آنها تفاوت قائل شدند، اظهار کرد: این نکته بسیار مهمی است، اما برخی از ما مداحان تنها از اول تا آخر می‌گوییم هیچکس نمی‌داند شما(ائمه) که، هستید و تنها از مقامات اعلای آن بزرگواران می گوییم اما این که چه استفاده‌ای باید در عمل و رفتارهایمان از ائمه(ع) ببریم،کمتر می‌گوییم در حالی که باید رفتار و اعمال ائمه(ع) را در مداحی و جلسات برای مردم بازگو کنیم و الگو بدهیم.

وی ادامه داد: ما باید از ائمه(ع) دنبال روی کنیم و براین تاکید داشته باشیم،اما هیچ وقت نمی‌گوییم که می‌توانیم نسخه دومشان باشیم.متاسفانه برخی از دوستان ما به این مساله توجه ندارند و فقط از این که ائمه(ع) صاحب مقامات عالیه و دست نایافتنی هستند حرف می‌زنند که تاحدودی زمینه استفاده از معارف اهل بیت(ع) اینگونه جا می‌ماند .

حدادیان با تاکید براین که مداحان ابتدا باید مردم را به سوی اعمال و رفتار،رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) دعوت کنند،گفت: از سوی دیگر نباید در بیان رفتارهای آن برزگواران مبالغه این را نداشته باشیم که خدای نکرده ماها می‌توانیم نسخه دوم باشیم. آنها مثل اعلی هستند و ما باید قصد دنبال روی و نزدیک شدن به آنان را داشته باشیم اما هیچ‌گاه مدعی این که ما می توانیم مدعی نسخه دومشان شویم،نداریم ودر میان مراجع و بزرگان هم هیچکس چنین ادعایی نداشته است.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما