تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۸۳۰۵

هیئت های مذهبی موجب تحریک تعصبات اقوام نشوند

هیئت های مذهبی موجب تحریک تعصبات اقوام نشوند
حجت الاسلام مصطفی درایتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان اهل بیت(ع)، گفت: مداحان وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارند و عبور از مرزها توسط این قشر می‌تواند عواقب بسیار بدی را برای جامعه و نظام اسلامی به همراه داشته باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه بعضی از مداحان چارچوب ها را رعایت نمی‌کنند،گفت: متاسفانه بعضی‌ها به خاطر تعصبات‌شان بدون توجه به جایگاهی که دارند از مرز یک مداح خارج می‌شوند.

وی عملکرد مداحان را در مجموع مثبت ندانست و ادامه داد: برخی مجالس و هیات‌های مذهبی ما دچار یک نوعی بی‌قیدی شده و هر کسی که مختصر صدای خوبی دارد به خود اجازه می‌دهد بدون مطالعه و داشتن صلاحیت این تریبون را دست گیرد و به این توجه ندارند که مجالس اهل بیت چه حرمتی دارند.

درایتی گفت: امیدوارم توصیه‌های رهبری موثر واقع شود و مداحان از هر روشی برای گرم کردن مجالس‌شان استفاده نکنند و مسیر ایجاد تفرقه در جامعه را در پیش نگیرند.

وی بابیان اینکه جامعه ایرانی با تعدد اقوام و مذاهب همراه است، گفت: کسی نباید با اظهاراتش موجب ایجاد عصبانیت و تحریک تعصبات اقوام شود، رعایت نکردن این موضوع به نفع کشور نیست و طرح این مسانل کشور را دچار ناامنی می‌کند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: در مجلسی که به نام اهل بیت است نباید هر حرفی را مطرح کرد، باید وسواس جدی نسبت به موضوعاتی که در این برنامه‌ها طرح می شود، داشت.

درایتی افزود: بعضی‌ها شرط اول و آخر مداحی را داشتن صدای خوش می دانند و بدون هیچ مقدمه و مؤخره و سابقه ای برای خود این جایگاه را تعریف می‌کنند،بعضی ها هم مداحی را برای خود به عنوان یک شغل تعریف کرده اند و به دنبال کاسبی هستند این یک بی احتیاطی است و چنین رفتاری نسبت به اهل بیتی که این همه برای یک مکتب رنج کشیدند تا آن را به ثمر برسانند روا نیست، کسی حق ندارد مکتب هزار ساله اهل بیت را خدشه دار کند.
مرجع : خبرگزاری آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما