تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۸۲۵
یک کارگردان:

با هنر می توان آموزه های عاشورایی را در میان نسل جوان نهادینه کرد

با هنر می توان آموزه های عاشورایی را در میان نسل جوان نهادینه کرد
به گزارش خیمه، جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری اولین دوره نمایشگاه عكس یاران حسین (ع) كه از 12 تا 18 خرداد در تهران برپا می شود، گفت: برگزاری این نمایشگاه را در تهران بلوكه نكنیم و شایسته است آن را در سراسر كشور و در مقیاس فرامرزی و بین‌المللی برگزار نماییم.

وی افزود: اینگونه حركت‌ها نباید مقطعی و زودگذر باشد، چرا كه در پرتو تداوم و استمرار این حركت‌ها ، شاهد به بار نشستن آن و شكل‌گیری دستاوردهای ماندگار و تاثیرگذار خواهیم بود.

وی ادامه داد: نباید برگزاری یادواره عكس یاران حسین(ع) و این قبیل برنامه‌ها به یک دوره ختم شود و عقیم بماند.

این هنرمند معتقد است برگزاری هرگونه نمایشگاه،‌ جشنواره و همایش قطعاً می‌تواند در زمینه فرهنگسازی و تحكیم و تقویت بنیان‌های ارزشی و مبانی اعتقادی موثر باشد.

وی اظهار داشت: این گونه طرح‌ها، برای آشنایی بیشتر نسل جوان با مباحث دینی و ارزش های فرهنگ حسینی(ع) و مكتب شهادت نقشی به سزا دارد و به نظر می‌رسد بعضاً در برگزاری و اجرای این گونه برنامه‌ها تا حدودی غافل شده‌ایم.

به گفته وی، به دلیل اهمیت این یادواره ، به حسب موضوع آن و نیازی كه جامعه و نسل جوان و نوجوانان كشور به شناخت عمیق‌تر نسبت به این حوزه دارد، شایسته است متولیان و مسئولان برگزاری برنامه‌ریزی كنند تا آثار این یادواره به صورت دوره‌ای در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در معرض دید عموم قرار گیرد.

شورجه با بیان اینكه نباید صرفاً به برپایی یک نمایشگاه بسنده كرد، تاكید كرد: استمرار لازمه این برنامه‌ها است و جا دارد این حركت در دسترس تمامی علاقه مندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت قرار داده شود.

به اعتقاد وی، عكس و عكاسی یک وسیله جریان ساز تبلیغی است و می‌توان با بهره‌گیری از امكانات عكس و سایر هنرها در راستای نهادینه‌سازی آموزه‌های حسینی و عاشورایی در میان نسل جوان كشور حركت های اصولی ایجاد كرد. 

بنا بر گزارش روابط عمومی یادواره عكس یاران امام حسین(ع)،این یادواره از 12 تا 18 خرداد ماه به همت موسسه ناجی هنر با همكاری موسسه مالی و اعتباری قوامین در تهران برگزار می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما