تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۸۲۱۸

مهم‌ترین وظیفه مداحان ترویج فرهنگ دینی است

مهم‌ترین وظیفه مداحان ترویج فرهنگ دینی است
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله ولی‌نژاد، گفت: مداحی در جامعه یک فرهنگ غنی محسوب می‌شود و در واقع مداحان رسالت ترویج فرهنگ دینی را در بین مردم برعهده دارند و باید تلاش کنند تا بهترین شکل این فرهنگ را ترویج دهند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از مداحان ما به مستند خوانی، مطالعه و مشورت با بزرگان و علما برای ارائه کارهای‌شان رو آورده‌اند.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد با بیان اینکه باید فرهنگ بزرگان و گذشتگان خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: گذشتگان ما دارای فرهنگ‌های بسیار خوبی بوده‌اند که مورد تأیید علما و مراجع بوده است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ‌ها حفظ و احیا شود.

وی ادامه داد: برخی از فرهنگ‌ها با دخالت دشمنان یا به وسیله خودمان به فراموشی سپرده شده است که اگر نتوانیم احیا کنیم ضرر خواهیم کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود بر فرهنگ‌سازی با تکیه بر قرآن و احادیث تأکید کرد و گفت: ایجاد فرهنگ‌های دینی در جامعه سرمایه‌گذاری بزرگی است که می‌توان از آن بهره‌برداری و استفاده کرد و در حال حاضر ایام فاطمیه(س) و اعتکاف از جمله فرهنگ‌های خوبی است که در جامعه رواج پیدا کرده است.

یادآور می‌شود، در این مراسم که در نمازخانه اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشده بود از برگزارکنندگان ایستگاه‌های فرهنگی در ایام فاطمیه تجلیل شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما