تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۸۱۹۵
موسوی هوایی:

صدا و سیما در انعکاس معارف دینی کوتاهی نکند

صدا و سیما در انعکاس معارف دینی کوتاهی نکند
حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سیدجواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مسئول امور تبلیغاتی دین مبین اسلام در کشور معرفی شده است که تبیین اسلام بر مبنای فرهنگ اهل‌بیت(ع) بین آحاد مردم و تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب جزو وظایف این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: اعزام مبلغ و پشتیبانی محتوایی از مسئله اعزام و استقرار مبلغین از بزرگترین اقدامات سازمان در امر تبلیغات است.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی ادامه داد: فعالیت سازمان تبلیغات در همه استان‌های کشور به غیر از تهران بسیار مشهود بوده و در استان تهران با توجه به فعالیت‌های زیادی که سازمان در حول محور وظایف خود انجام می‌دهد به علت گستردگی و عدم اطلاع رسانی مناسب، این عملکرد به چشم نیامده و کارها به نحو شایسته دیده نمی‌شود.

اعزام روزانه ۳ هزار و ۲۰۰ مبلغ و روحانی

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: روزانه از سوی این سازمان بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ مبلغ و روحانی به مساجد، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اعزام و با برپایی نماز ظهر و عصر و برگزاری خطبه بعد از نماز به امور تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی می‌پردازند.

نارضایتی سازمان تبلیغات از شبکه تلویزیونی تهران

وی با ابراز نارضایتی از شبکه تلویزیونی تهران در انعکاس عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد: رسانه تصویری استان تهران که موظف است فعالیت‌های این استان را پوشش دهد در زمینه انعکاس فعالیت‌های سازمان تبلیغات کوتاهی کرده و در این مقوله ورود پیدا نکرده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوایی یادآور شد: شبکه‌های استانی دیگر در همه امورات سازمان تبلیغات هر استان حضور داشته و فعالیت آنان را منعکس می‌کند که این امر متاسفانه از سوی شبکه تهران در این استان تاکنون اجرایی نشده است و این امر از مواردی است که فعالیت‌های سازمان در تهران را کمرنگ جلوه داده و تاثیرات آن را به‌طور مناسب نمی‌توان دید.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مراودات ضعیف سازمان تبلیغات و شبکه استانی تهران در زمینه ساخت برنامه‌های دینی و انعکاس اخبار عملکرد این سازمان از مواردی است که مقوله تبلیغات دینی در تهران را ابتر گذاشته است.

وی اظهار کرد: چندین بار با مسئولان سازمان صدا و سیما در این زمینه صحبت شده است که به نتیجه‌ای نرسیده و کماکان شبکه تهران ما را از خدمات خود در راستای معرفی عملکرد تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی محروم کرده است.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی در ادامه گفت: فعالیت متنوعی از سوی سازمان تبلیغات انجام می‌شود که رسانه ملی می‌تواند در جهت گسترش معارف دینی بین اقشار مختلف برای انعکاس این فعالیت‌ها اقدام کند که تاکنون در این زمینه شبکه تهران که خود را شبکه‌ای گسترده می‌داند کوتاهی کرده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد: صداو سیما اگر در انعکاس این فعالیت‌ها کوتاهی نکند امور تبلیغی دین بسیار نمود پیدا کرده و نتایج خوبی در اجتماع بدست خواهد آمد.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی تاکید کرد: رسانه ملی باید قسمتی از برنامه‌های خود را به امر تبلیغات دینی اختصاص داده و انس میان روحانیون، مبلغین و جوانان را منعکس کند و با ساختن مستندهایی از مجاهدت‌ها و زحمات روحانیون مستقر که در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند قدر زحمات آنان را دانسته و در جهت ترویج فرهنگ دینی گام بردارد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی مانع رسانه‌ای را از مهم‌ترین موانع بر سر راه دیده شدن فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در استان تهران عنوان کرد و اظهار کرد: متاسفانه به این امر هم رسیدگی‌ نمی‌شود.

هم پول تولید و هم پول پخش را پرداخت کنید

وی گفت: زمانی که سراغ رسانه ملی می‌رویم می‌گویند که مبلغی را پرداخت کنید تا برنامه و فعالیت‌ها را پخش کنیم و در برخی موارد هم می‌گویند که هم پول تولید و هم پول پخش را پرداخت کنید تا برنامه را پخش کنیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما