تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۸۱۷۹

زائران تمتع قسط دوم خود را چگونه و چه زمانی باید پرداخت کنند؟

زائران تمتع قسط دوم خود را چگونه و چه زمانی باید پرداخت کنند؟
رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: زمان دقیق و نحوه پرداخت قسط دوم هزینه حج تمتع که امسال برای نخستین بار در کشور در دو قسط پرداخت شد، هفته اول اردیبهشت ماه از طریق ادارات کل حج و زیارت استان ها و مدیران کاروان ها اعلام می شود.

سعید اوحدی با اشاره به تکمیل ظرفیت کارانهای حج ۹۳ تصریح کرد: با توجه به این که کاروانهای حج تمتع ۹۳ بسته شده و کاملا معلوم و مشخص است که هر زائر با کدام کاروان به سرزمین وحی مشرف می شود بنابراین بهترین شیوه اطلاع رسانی در این رابطه ورود مدیران کاروانها به چرخه اطلاع رسانی است. ضمن این که در عین حال سازمان حج و زیارت ابتدای هفته آینده نشست مطبوعاتی در همین رابطه برگزار کرده و از طریق رسانه های رسمی کشور نیز اطلاع رسانی می کند.

وی با بیان اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی به موقع و صحیح از طریق رسا نه ها، مبالغ به موقع واریز می شود و در نتیجه تجربه دو قسطی شدن هزینه های تمتع، به عنوان یک تجربه خوب در سازمان حج باقی می ماند. ضمن این که این طرح کمک بسیار خوبی برای ثبت نام کنندگان بود. اما اگر طرح با مشکلی مواجه شده یا خللی در آن ایجاد شود ممکن است طرح موفقی ارزیابی نشود و در نتیجه سال آینده سازمان نتواند این مسیر را طی کرده و هزینه تمتع را در دو قسط از مردم دریافت کند. اما اگر خوب اجرا شود قطعا به عنوان یک سنت حسنه در سازمان باقی می ماند.

رییس سازمان حج و زیارت افزود:قسط اول تمتع پنج میلیون تومان بود که بهمن و اسفند ۹۲ از زائران دریافت شد اما این مبلغ با کسر یک میلیون تومان ودیعه در بانک و سود سپرده زائران، به دو و نیم تا سه میلیون تومان کاهش یافت.

اوحدی در رابطه با مبلغ قسط دوم زائران خاطرنشان کرد: میزان قسط دوم زائران طبق قیمت تعیین شده برای هر کاروان براساس گروه قیمتی و با کسر پنج میلیون تومان مربوط به قسط اول محاسبه می شود.

وی در ادامه با اشاره به عدم تغییر قیمت حج تمتع نسب به سال گذشته گفت: کف قیمت تمتع در سال گذشته، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که امسال نیز به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید . اما سقف قیمت ها به دو دلیل نسبت به سال گذشته ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت. یکی از دلایل افزایش قیمت بالا بردن کیفیت هتل ها در گروه قیمتی بالا بود و دلیل دوم این که سال قبل قیمت ارز ۲هزار و ۴۵۰ تومان و امسال ۲هزار و ۶۵۰ تومان بود که باید ۶۰۰ تومان تفاوت قیمت ارز داشته باشیم اما ما تنها ۲۵۰ هزار تومان آن را اعمال کردیم و سقف قیمت های تمتع امسال ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت در رابطه با زمان آغاز آموزش های زائران تصریح کرد: جمعه پیش رو، نخستین همایش سراسری مدیران روحانی حج سال ۹۳ در قم تشکیل می شود و پس از همایش روحانیون شاهد برگزاری کلاس های آموزش مناسک برای زائران در کاروانها خواهیم بود.

اوحدی یادآور شد: طی هفته جاری تعداد عمره گزاران ایرانی از مرز نیم میلیون نفر عبور می کند و این خبر خوشی برای مشتاقان تشرف به خانه خداست. ضمن این که این آمار، آمار بزرگی برای سازمان حج محسوب می شود چرا که تعداد عمره گزاران ایرانی در سال گذشته ۴۹۰ هزار نفر بوده است.

شایان ذکر است نخستین گروه از زائران حج تمتع ۱۸ شهریور به سرزمین وحی اعزام می شوند.
مرجع : خبرگزاری شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما