تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۸۱۵۶

راه اندازی اولین مركزعلمي كاربردي حج وزيارت

راه اندازی اولین مركزعلمي كاربردي حج وزيارت
مهندس سعيد اوحدي، همزمان با اولين سفر استاني خود در سال ۹۳ در جمع كارگزاران و مديران دفاتر زيارتي استان البرز كه در محل اداره كل حج و زيارت اين استان برگزار شد، افزود: در نشستي كه با رياست دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور خواهيم داشت، مجوز تاسيس نخستين مركز علمي، كابردي و تخصصي در حوزه حج و زيارت به امضاء خواهد رسيد.

وي راه اندازي اين مركز را يكي از نيازهاي اساسي در حوزه حج و زيارت برشمرد و اظهار داشت: پيش از اين تنها در دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور دانشجو در رشتهاي مديريت حج و مديريت فرهنگي وجود داشت اما با راه اندازي اين مركز مي‌توانيم در رشته‌هاي مورد نياز همچون حسابداري، ادبيات عرب، زبان و ادبيات انگليسي و ديگر رشته‌هاي مورد نظر در حوزه حج و زيارت دانشجو جذب كنيم.

اوحدي با اشاره به يك اهداي يك زمين مناسب از سوي يك خير به منظور امور آموزشي حجاج استان البرز در شهرستان كرج، گفت: اين استان ظرفيت راه اندازي يك مركز علمي كاربردي حج و زيارت را دارد.

ييس سازمان حج و زيارت همچين امروز در ديداري كه با استاندار البرز داشت با اشاره به نام گذاري سال ۹۳ از سوي مقام معظم رهبري به سال فرهنگ و اقتصاد، عزم ملي و مديريت جهادي نيز افزود: بايستي براي بالندگي در حوزه فرهنگ و اقتصاد اين نامگذاري جدي گرفته شود و در حوزه‌هاي مختلف راههاي تجلي اين شعار را ارزيابي كرد.

استاندار البرز نيز دراين ديدار عملكرد رياست سازمان حج و زيارت و تمامي پرسنل اين سازمان را براساس اخلاق پسنديده با ارباب رجوع ارزيابي كرد و فرهنگ حاكم در مديريت حج و زيارت كشور را ستود.

ˈسيد طاهر طاهريˈ استان البرز را استاني با توانمندي‌هاي فراوان در تمامي موضوعات همچون كشاورزي، دامداري، گردشگري، صنعت و علوم مختلف عنوان كرد و افزود: از اين پتانسيل‌ها براي ارتقاي وضعيت اقتصادي استان مي‌توان بهره برد.

وي توسعه متوازن سرمايه گذاري در بخشهاي مختلف استان را ضروري دانست و اظهار داشت: نبايستي سرمايه گذاري‌ها فقط در بعضي از شهرها و بخشها متمركز شود و شهري همچون طالقان با ظرفيت و پتانسيل بالا بي بهره بماند.

طاهري انتشار فراخوان طرح ˈبرد بردˈ در ماههاي پاياني سال گذشته را اقدامي شايسته براي جذب سرمايه گذاران بخشهاي مختلف استان بمنظور توسعه استان البرز عنوان كرد و گفت: در حدود دو ماهي كه از انتشار اين فراخوان مي‌گذرد دو هزار و ۱۱۵ نفر با سرمايه ۱۵۰ هزار ميليارد ريال براي شركت در اين طرح نام نويسي كرده اند.

وي ادامه داد: بزودي همايشي با حضور اين سرمايه گذاران و ديگر سرمايه گذاران كشوري در استان بمنظور توجيه طرح و نيازهاي استان برگزار مي‌شود.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما