تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
۲
کد مطلب : ۱۸۰۸۸

دانشنامه شش جلدی فاطمی(س) منتشر شد+دانلود

دانشنامه شش جلدی فاطمی(س) منتشر شد+دانلود
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پس از انتشار دانشنامه امام علی(ع)، با توجه به لزوم اسوه‌پذیری از حضرت زهرا(س) از یک سو و نبود کتاب مرجعی در حوزه مطالعات زنان و تبیین مبانی حقوق و حرمت زن در اسلام تدوین از سوی دیگر، تدوین دانشنامه فاطمی(س) را آغاز کرد. مباحث این دانشنامه در ساختار علمی موضوعی در ۱۱۸ مدخل و در شش جلد تنظیم شده است.

دانشنامه فاطمی در نخستین جشنواره ملی ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی که سال گذشته برگزار شد، یکی از جوایز برتر را به خود اختصاص داد.

این اثر ارزشمند پس از رفع مشکل کاغذ و با شش ماه تأخیر، همزمان با ایام فاطمیه منتشر شد.

دانشنامه فاطمی(س) در شش مجلد با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه، ۲۸۸۰ صفحه به قیمت ۱۵۰ هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی رییس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیش از این درباره زمان رونمایی دانشنامه فاطمی گفته بود: تدارکات برای برپایی آیین رونمایی انجام شده، اما برای جزئیات مراسم هنوز تصمیم‌گیری نهایی نشده است و مشخص نیست که آیین رونمایی در تهران باشد یا در قم.

 چکیده مقالات سه جلد ابتدایی دانشنامه فاطمی(س) در قالب نرم‌افزار آماده شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه جاوا از اینجا و برای دریافت نسخه اندروید از اینجا اقدام کنند.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما