تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۷۹۸
در گفت و گو با خیمه عنوان شد؛

کانون های شاعران و مداحان چشم انتظار حمایت

کانون های شاعران و مداحان چشم انتظار حمایت

به گزارش خیمه، سازمان تبلیغات اسلامی به منظور انسجام شاعران و مداحان اهل بیت (ع) و همچنین ارائه آموزش های لازم به آنها اقدام به تشکیل کانون مداحان و شاعران را در نقاط مختلف کشور نموده که این امر در بیشتر استان های مورد استقبال قرار گرفته است.

بسیاری از مداحان و شاعران در گفت و گو با خیمه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این کانون معتقدند با آموزش های لازم و انسجام بیشتر بین مداحان می توان از آسیب های که گریبانگیر برخی از مداحی ها شده است جلوگیری کرد.

در عین حال مداحان و شاعران امیدوارند با عضویت در کانون مداحان و شاعران برخی از مشکلاتشان از جمله بیمه حل شود.

در همین رابطه گفت و گویی با محمد علی مجاهدی، رییس هیئت مدیره انجمن مداحان و شاعران استان قم که خود از شاعران پیشکسوت کشور هستند انجام داده ایم.

- آقای مجاهدی هدف از تشکیل کانون مداحان و شاعران چیست؟
 هدف اصلي از تشكيل اين كانون ساماندهي به امور مداحي و ستايشگري اهل بيت (ع) است.
 
-  آقای مجاهدی کانون مداحان و شاعران قم چه مدت زمانی است که آغاز به کار کرده، چه تعداد عضو دارد؟
حدود 10 ماه است که این کانون در قم تشکیل شده و در طی این مدت 24 جلسه برگزار کردیم. بیش از 500 مداح و شاعر ایینی به عضویت کانون درآمدند و درحال حاضر يك بانك اطلاعات از مداحان و شاعران آييني استان كه شامل سوابق، تحصيلات، موقعيت اجتماعي و آثار تاليفي اين افراد مي‌باشد در بايگاني اين كانون تهيه شده است. 
 
- کانون چه اقداماتی تاکنون انجام داده است؟
بعد از تنظیم اساسنامه و تعیین خط مشی ابتدا سعی کردیم مشکل بیمه مداحان و شاعران استان قم را حل کنیم و تاکنون بسیاری از اعضا زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

- آیا به منظور ارتقا سطح فعالیت های مداحان و شاعران اقداماتی صورت گرفته است؟ 
بله در این زمینه برای كلاس هاي آموزشي مختلف مانند آموزش اخلاق اسلامي، آموزش فنون مداحي و شاعري و جلسات آسيب شناسي شعر آييني و ستايشگري ائمه اطهار (ع) ويژه اعضاي كانون برگزار مي‌شود.همچنین قرار است امور پژوهشی مستقلی پیرامون شعر آئینی صورت بگیرد و بهترین های شعر آئینی در مناسبتهای مختلف سنجیده و جمع آوری شود و در اختیار مداحان قرار بگیرد.

- برنامه های آینده کانون مداحان و شاعران چیست؟
رسالت خطیری که فعلا دنبال آن هستیم و دغدغه حال حاضر مقام معظم رهبری و مراجع تقلیدو فرهیختگان نظام است سرو سامان دادن به امور مداحی است. سعی داریم از ورود مقوله های انحرافی و گزاف که پشتوانه الهی و وحیانی ندارد به جلسات مداحی و محافل اهل بیت (ع) جلوگیری کنیم که در واقع این بزرگترین هدف ماست.

- در کانون با چه مشکلاتی گریبانگیر هستید؟و آیا از کانون حمایت مادی می شود یا خیر؟
ما در حال حاضر مشکلات زیادی داریم و هنوز اعتباری برای کانون در نظر گرفته نشده است و قرار است جلسه ای با معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات در تهران داشته باشیم و برنامه هیا کانون را ارائه دهیم. به نظر بنده اگر قرار است  امریه مقام معظم رهبری را اجرا شود تنها نباید به تشکیل کانون اکتفا شود بلکه باید این حرکت حمایت شود و ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد.
در خصوص حمایت از کانون نیز باید بگویم اداره کل تبلیغات اسلامی آنچه در توانش بوده کمک کرده است ولی نیازهای ما بسیار فراتر از اینهاست و ما با این اعتبارات ناچیز واقعا نمی توانیم هیچ حرکتی انجام دهیم با جلسه ای که با سازمان داریم مشکلات حل شود اگر نشد باید راه دیگری پیدا کنیم .

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما