تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۰
۰
کد مطلب : ۱۷۹۳۸

لزوم نهادینه شدن اخلاق مداری در عزاداری‌ها

لزوم نهادینه شدن اخلاق مداری در عزاداری‌ها
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ۲۰اسفند۹۲ با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: یکی از آسیب‌های جدی مجالس و هیئت‌های عزاداری استفاده از اشعار غیرمستند و غیر مرتبط است.

وی اظهار داشت: در این زمینه باید توجهی عمیق و مهم صورت بگیرد و آنچه شایسته و بیان کننده واقعیت و مورد استفاده مردم است بیان شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی افزود: باید از ورود هر گونه آلاتی که مخصوص موسیقی و لهو و لعب بوده و نوحه ومرثیه را از مسیر اصلی خارج می‌کند، جلوگیری کرد و در همین راستا باید سعی کنیم تا در منابر از توهین و افترا به دیگر اقلیت‌ها و مذاهب جلوگیری کرده و حرمت آنها را نگه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: باید در عزاداری‌ها به حقوق عامه مردم توجه و حال آنها را رعایت کرد، به طور مثال صدای بلندگوی‌های مراسم نباید بیش ازحد مجاز بیشتر باشد، به طوری که باعث آزار دیگران شود.

وی با تاکید براینکه سخنرانی‌ها و مداحی‌ها بایدمستند باشد گفت: در جلسات عزاداری باید سعی شود تا اخلاق اسلامی رعایت شده و افراد با هم‌دیگر به صورت مودبانه برخورد کنند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما