تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
۰
کد مطلب : ۱۷۹۱۲

ترانه‌های توسل به امام رضا(ع) گردآوری شد

ترانه‌های توسل به امام رضا(ع) گردآوری شد
هوشنگ جاوید درباره طرحی که برای تجلیل از شهدا در قالب پروژه‌ای موسیقایی دارد گفت: یکی از طرح‌هایی که از چند سال پیش به حوزه هنری ارائه دادم و در نهایت هم منجر به برگزاری جشنواره «خنیاگران انقلاب اسلامی» شد طرحی بود که در قالب آن می توانستیم با استفاده از موسیقی نواحی در تجلیل از مقام شهدای جنگ تحمیلی در هر استان و شهرستانی تولیدات ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به این طرح ۵ ساله ادامه داد: این طرح که در ابتدا با برگزاری جشنواره «خنیاگران انقلاب اسلامی» در استان لرستان به میزبانی حوزه هنری اجرایی شد متاسفانه در طی دو ساله اخیر به دلیل مشکلات بودجه تعطیل شد و دیگر نتوانست آن تاثیری را که باید داشته باشد در جریان موسیقی نواحی کشورمان بگذارد و به نوعی دل ما را سوزاند؛ رویدادی که در آن تولیدات خوبی شده بود و می توانست تاثیر زیادی در جریان اشاعه موسیقی نواحی کشورمان داشته باشد.

این پژوهشگر موسیقی نواحی گفت: آثاری که در این جشنواره و طرح ما ارائه شده بود، تولیداتی بودند که مربوط به شهدای انقلاب بود و می توانست در معرفی مقام شامخ رزمندگان انقلاب در هر استان نقش خوبی را ایفا کند اما این طرح به دلیل کمبود بودجه به فراموشی سپرده شد و به خاطره ها پیوست.

جاوید در بخش دیگری از صحبتهایش از تدوین یک اثر پژوهشی تالیفی در حوزه «آیین های موسیقی کار» مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: کارهای تدوین، تالیف و ویرایش این اثر پژوهشی با همکاری ۳۲ پژوهشگر در مناطق مختلف کشور انجام گرفته و هم اکنون در مرحله ویرایش نهایی و چاپ قرار دارد که در صورت تامین بودجه سال آینده منتشر می شود. این کتاب تنها اثر مرجع پژوهشی در حوزه موسیقی کار است که بر اساس برگزاری همایش کارآواهای حوزه هنری انجام گرفته است.

این آهنگساز در معرفی فعالیت‌های دیگر خود در زمینه موسیقی نواحی خاطرنشان کرد: پروژه ای با نام «آوای رضوان» با موضوع نقش ارزشمند و معنوی امام رضا (ع) در موسیقی نواحی ایران به ویژه در حوزه نواهای آیینی مذهبی و ترانه های توسل با محوریت ۱۰ استان کشور با حمایت آستان قدس رضوی به مرحله نهایی رسیده و بخش اول آن به زودی منتشر می شود.

این مدرس دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: طرح برگزاری جشنواره های دو بیتی را به معاونت هنری وزارت ارشاد ارائه دادم که در صورت موافقت معاون هنری، شاهد برگزاری ۷ جشنواره در طول سال خواهیم بود که در صورت موافقت ارشاد جزییات بیشتر آنها را اعلام خواهم کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما