تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۷۷۹۸

کارگاه آموزشی مدیران هیئات مذهبی با عنوان سبک زندگی علوی و فاطمی برگزار شد

کارگاه آموزشی مدیران هیئات مذهبی با عنوان سبک زندگی علوی و فاطمی برگزار شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: قرآن کریم برای آن‌هایی که پیام دین را پذیرش نمی‌کنند، هیچ جایگاهی قائل نیست

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام سیدحسین بهشتی نژاد ۶ اسفندماه در کارگاه آموزشی مدیران هیئات مذهبی که با عنوان سبک زندگی علوی و فاطمی برگزار شد، گفت: تعبیر سبک علوی و فاطمی هم از احادیث و هم از نامگذاری رهبر فرزانه انقلاب طی دو سال گذشته گرفته شده است.

وی با اشاره به روایتی در خصوص شیعه گفت: شیعه کسی است که بتواند تمام وجوه شباهت را تا حدّ ممکن از حضرات معصومین (ع) بگیرد و آن بزرگواران را الگو قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: منظور از سبک زندگی اسلامی این است که در روش، مدیریت زندگی و تمام عرصه‌ها از سیره‌ی حضرات معصومین(ع) الگو برداری کنیم.

وی اطاعت، تبعیت، استجابت، اخذ و الگو گرفتن را پنج راه ارتباطی بین پیامبر اکرم(ص) و انسان‌ها دانست که در آیات متعدد قرآن کریم به آن پرداخته شده است.
حجت‌الاسلام بهشتی نژاد در ادامه به تشریح آیات مربوط به این پنج راه ارتباطی اشاره کرد و افزود: قرآن کریم برای آن‌هایی که پیام دین را پذیرش نمی‌کنند، هیچ جایگاهی قائل نیست.

وی با بیان اینکه دین ندای فطرت و جان انسان است، اظهار داشت: یکی از موارد فطری این است که انسان به دنبال الگو می‌گردد و لذا اگر ظرفیت وجودی انسان به طور صحیح تغذیه نشود، دیگران آن را آلوده می‌کنند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما