تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۷۷۷۶

هیئات مذهبی و مداحان نیروهای تأثیرگذار فرهنگی در جامعه اند

هیئات مذهبی و مداحان نیروهای تأثیرگذار فرهنگی در جامعه اند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،مهندس محمد حسین مقیمی در جلسه شورای هیئات مذهبی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد افزود:برگزاری مراسم های دینی یک سنت حسنه و نیاز دائمی مردم است که می توان با همان شیوه های سنتی آن را ادامه داد.

وی اظهارکرد: هیئات مذهبی می توانند به شکل سنتی خود به انجام عزاداری ها در مراسم های دینی به‌ویژه در ایام محرم و صفر بپردازند و هم از سوی دیگر می توانند یک تجمع عظیم از جمعیت مردمی را تشکیل دهند تا شکوه و عظمت این برنامه ها را بیشتر نشان دهند اماآنچه اهمیت دارد هدایت و ساماندهی مناسب این برنامه هاست.
مقیمی تصریح کرد:برای نظم بخشیدن به برنامه های دینی هیئات مذهبی تعامل با افراد صاحب نظر در امور فرهنگی لازم و ضروری است.

استاندارمرکزی در این جلسه که از ساعت ۱۵:۱۵ آغاز شد و یک ساعت و نیم به طول انجامید به برخی از سئوالات مسئولین شورای هیئات مذهبی شهرستان های تابعه و مرکز استان پاسخ داد.

حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این جلسه ضمن تقدیر از استاندار مرکزی با ذکر آماری از گروه های مردمی تحت پوشش استان گفت:در سطح استان مرکزی چند گروه مردمی از جمله ۹۰ روحانیون مستقر در سطح استان مرکزی که در سطح شهر و روستا فعالیت دارند،۱۶۰ خانه قرآنی روستائی،۳۶ مؤسسه قرآنی، ۶ دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا،۲۱۳۰ هیئت مذهبی،۱۱۴۰ مداح و۲۶ کانون فرهنگی تبلیغی مشغول انجام فعالیت هستند.

وی با بیان اهداف تشکیل شورای هیئات مذهبی و فعالیت آنان افزود:هیئات مذهبی و مداحان از جمله نیروهای تأثیرگذار فرهنگی در جامعه هستند که باحمایت مسئولان فرهنگی آنها می توانند در تغییر فرهنگ جامعه مؤثر باشند.

احمد رضائی خواه رئیس شورای هیئات مذهبی استان مرکزی در این جلسه گفت:نقش هیئات مذهبی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حمایت از مراسم های ملی و مذهبی مشخص و قابل تقدیر بوده است،اما انتظار می رود جایگاه شورای هیئات مذهبی به‌عنوان متصدیان هماهنگی هیئات مذهبی در استان بیشتر مطرح شود.

وی تعامل گروه های مردمی و متصدیان مراسم های ملی مذهبی را از جمله راهکارهای عملی برای تبیین نقش و جایگاه شورای هیئات مذهبی دانست و اظهار امیدواری کرد با حمایت استاندار و مسئولان شاهد اجرای برنامه های اثر بخش توسط هیئت های مذهبی در استان باشیم.

در این جلسه همچنین تعدادی از اعضای شورای هیئات مذهبی پیشنهادات و درخواست های خود را به استاندار محترم ارائه کردند.

گفتنی است،این جلسه با حضور مهندس محمد حسین مقیمی استاندار مرکزی،حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،حجت‌الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل،حجت‌الاسلام مجید احمدی کارشناس تشکل های دینی اداره کل،مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت اداره کل،مریم حسینی کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل،سید مصطفی میرکمالی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی،احمد رضائی خواه رئیس شورای هیئات مذهبی استان مرکزی و ۱۱ مسئول هیئت مذهبی شهرستان های تابعه در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما