تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۵۶۹۸
در اختتامیه همایش روایت شیدایی:

رئیس اداره نغمات آیینی صدا و سیما از مداحان برجسته کشور برای همکاری دعوت کرد

رئیس اداره نغمات آیینی صدا و سیما از مداحان برجسته کشور برای همکاری دعوت کرد
مدیر کل اداره نغمات آیینی سازمان و صدا و سیما تاکید کرد: کسانی که نغمات آیینی بدون ساز اجرا می کنند دعوت می کنیم با ما در اداره نغمات آیینی صدا و سیما همکاری داشته باشند.

به گزارش ستاد خبری همایش روایت شیدایی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه مداحی عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور جمعی از مداحان و اهالی رسانه برگزار شد.

در آغاز این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، مدیر سایت خیمه گفت: پایه موسیقی ایرانی در هیئات مذهبی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ماه محرم در فرهنگ ایرانی افزود: با گذشت ماه محرم لازم است که ما خانواده مداحان هر بار به گذشته برگردیم و آنچه را که انجام دادیم مرور کنیم و ببینیم که چه اعمالی داشتیم و در آینده باید چه اعمال و کرداری داشته باشیم، البته باید به مسیرهای بدیع نرفته نیز توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این مراسم که میعادگاه عاشقان اهل بیت (علیه السلام) است، باید از مداحان برجسته ای چون حاج حسین مولوی معروف به «شیخ مداحان» یاد کنیم که در حوزه مداحی نامی پر اهمیت و ارزشمند است.

مهدی دهقان نیری، مدیر اداره نغمات آیینی سازمان صدا و سیما و رییس رادیو نوا، نیز در ابتدای سخنانش با اشاره به پیشینه فعالیت رادیو نوا گفت: این رادیو در عرصه مکتوبات و رسانه های تصویری و صوتی فعالیت دارد و یکی از رسانه های تخصصی در حوزه های نواهای آیینی فعالیت می کند.

دهقان نیری ادامه داد: برنامه های رادیو نوا از زمان تاسیس این رادیو تا به امروز از ساعت ۱۲ نیمه شب شروع می شود و تا ۶ صبح ادامه داد، اما برنامه ریزی ما به گونه ای است که در آینده نزدیک بر ساعت فعالیت آن بیافزاییم، که در صورت تحقق این امر، رادیو نوا صاحب امواج مستقلی می شود.

مدیر اداره نغمات آیینی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در رادیو نوا بیش از ۵۰ گروه مداحی با ما همکاری می کنند و در برنامه ها از سرودهای فارسی که در دستگاههای آوایی بدون ساز اجرا می شود، نیز در این اداره استفاده می شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از همه کسانی که نغمات بدون ساز اجرا می کنند، دعوت می کنیم برای همکاری با ما به اداره نغمات آیینی صدا و سیما مراجعه کنند.

مقتل خوانی حمید گروگان، از روی مقتل «تشنه لبان» از دیگر برنامه های این همایش بود. این نویسنده مقتل در ادامه متذکر شد: تلاش من در این اثر عاشورایی که حدود هشت تا ۱۰ سال روی آن کار کرده ام، بیان حوادث عاشورا به زبانی جدید بود، به گونه ای که روایت برای خوانندگان دلپذیر باشد.

همایش روایت شیدایی، عصر امروز، چهار شنبه ۲۰ بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما