تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۵۶۵۶
آنتوان بارا

مسيحيان امام حسين(ع) را شهيد راه عقيده مي‌دانند

مسيحيان امام حسين(ع) را شهيد راه عقيده مي‌دانند
فرهنگ-اندیشه: نشست علمي «حسين(ع) گوهر اديان» با حضور آنتوان بارا انديشمند مسيحي و نويسنده کتاب «الامام الحسين(ع)في فکر المسيحي » روز گذشته با حضور اساتيد و طلاب حوزه علميه در مدرسه علميه عالي نواب مشهد برگزار شد.

نويسنده کتاب «حسين در انديشه مسيحيت» گفت: قيام امام حسين(ع) قيام يک مظلوم در مقابل ظالم بود و منطق ايستادگي حق در برابر باطل در اين قيام وجود داشت که منطقي مورد قبول و فراگير است.

اين انديشمند مسيحي با اشاره به سير تاريخي جريان عاشورا و قيام اباعبدا...(ع) به تشريح زمان اين قيام پرداخت و اظهار داشت: امام حسين(ع) در زماني قيام کردند که طمع‌هاي دنيوي بر رسالت پيامبر(ص) سايه افکنده و گسترده شده بود و اگر امام(ع) در برابر انحراف حاکمان نمي‌ايستاد و جلو انحراف را نمي‌گرفت نسل‌هاي آينده فرسنگ‌ها از اسلام فاصله مي‌گرفتند.

وي به انديشه مسيحيان درباره امام حسين(ع) اشاره کرد و افزود: همه مسيحيان امام حسين(ع) را شهيد در راه عقيده مي‌دانند، همان طور که اين اعتقاد را به حضرت مسيح(ع) نيز دارند.

وي تصریح کرد: امام(ع) از هيچ تلاشي براي جلوگيري از انحرافي که در دين پيش آمده بود فروگذار نکرد و به اين دليل بايد انقلاب ايشان را برترين همه انقلاب ها بدانيم و ايشان را آقاي همه شهيدان بناميم، زيرا تاريخ اين را ثبت کرده که براي قيام امام حسين(ع) در هيچ جامعه و زماني شبيه و مثالي وجود ندارد.

اين نويسنده مسيحي، فلسفه قيام امام حسين(ع) را احياي روح ديني بر شمرد و گفت: با ناديده گرفته شدن غدير خم و وصيت پيامبر(ص) در حجةالوداع روح شريعت دچار مشکل شد و قيام امام حسين(ع) ۵۰ سال پس از آن براي احياي روح ديني بود.
مرجع : قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما