تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۵۵۵۷

ساخت بقعه یا مقبره برای برخی سادات توجیه منطقی ندارد

ساخت بقعه یا مقبره برای برخی سادات توجیه منطقی ندارد
ايران زمين: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، با اشاره به تخریب یک بقعه جعلی در جاده فومن، گفت: ساخت بقعه یا مقبره برای برخی سادات هیچ توجیح منطقی و دینی ندارد و فقط باعث وهن مذهب تشیع می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین میر حسینی اشکوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، به خبرنگار شبستان گفت: در راستای مبارزه با بقاع جعلی و خرافه گویی، یک بقعه جعلی واقع در روستای کولوش طالشان در جاده فومن رشت که مدفن یکی از سادات محلی بود، جمع آوری و تخریب شد.

وی ادامه داد: پس از بهسازی و مناسب سازی، در محل بقعه جعلی آن بنا، یک دار القرآن تأسیس شد.

حجت الاسلام اشکوری، با تاکید بر تداوم مبارزه با خرافه گویی و بقاع جعلی در استان گیلان، اذعان اشت: تا کنون با تلاش کارشناسان ستاد مبارزه با بقاع جعلی و خرافه گویی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، ۶۱ بقعه جعلی شناسایی شده و ۲۶ بقعه جعلی، مقبره و نماد خرافه گویی همچون دخیل بستن به درختان، تخریب و یا جمع آوری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان افزود: ساخت بقعه یا مقبره برای برخی سادات هیچ توجیح منطقی و دینی ندارد و فقط باعث وهن مذهب تشیع می شود.

میر حسینی اشکوری گفت: در برخی نفاط استان مشاهده می شود که عده ای با بستن پارچه های سبز یا دخیل و روشن کردن شمع، برای درخت، سنگ، چوب و علم تقدس قائل شده و تقاضای رفع حاجت دارند که در این بین عده ای با سوء استفاده از این اعتقادات غلط، برای خود کسب و کار ایجاد می کنند و تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برخورد با این قضیه خرافی است.

وی تصريح کرد: وظیفه تک تک دلسوزان دین است که در برابر هر گونه انحراف و سوء استفاده ایستاده و سعی در اصلاح آن داشته باشند و با انجام فعالیت های فرهنگی از قبیل ایجاد دار القرآن، کتابخانه، کانون های فرهنگی، مذهبی و اطلاع رسانی درست می توان به این هدف جامع عمل پوشاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما