تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۵۴۱۱

۹۰ درصد نیات وقف در ایران برای اقامه عزای امام حسین(ع) است

۹۰ درصد نیات وقف در ایران برای اقامه عزای امام حسین(ع) است
جامعه: حجت الاسلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با اشاره به رابطه فرهنگ عاشورا و وقف گفت: وقف در ترویج فرهنگ عاشورا نقش بسزایی داشته است.

خوبرو با بیان اینکه فرهنگ وقف پشتیبان تروریج ارزش‌ها و پیام‌های عاشورا بوده است، اذعان کرد: ایثار و از خود گذشتگی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا برای اجرای احکام اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: پس از واقعه عاشورا بسیاری از مسلمانان اموال خود را در راه امام حسین(ع)، اقامه عزاداری و یا خدمات دهی به زایران امام حسین(ع) وقف کرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: یکی از مواردی که باعث شد هیئت‌های مذهبی و دسته جات عزاداری رشد کنند، مسئله وقف، خیرات و مبراتی است که مسلمانان برای امام حسین(ع) انجام می‌دهند.

وی، وقف را یکی از جلوه‌های عرض ارادت به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) دانست و گفت: عشق و علاقه شدید مردم ایران به اهل بیت(ع) باعث شد که مردم از هر راهی ارادت خود را به ائمه(س) اثبات کنند که یکی از جلوه های بارز آن وقف است.

خوبرو با بیان اینکه ۹۰ درصد نیات وقف در ایران، برای اقامه عزای امام حسین(ع) و مجالس عزاداری آن حضرت است، اذعان کرد: این امر بیانگر علاقه شدید مردم ایران به امام حسین(ع) است.

وی اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر می بینیم که جامعه اسلامی حیات دیگری پیدا می کند و محبت اهل بیت(ع) خود را به شکل برپایی مراسم عزاداری در هر جایی از شهرها نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر رابطه پویایی اسلام و ماه های محرم و صفر، تصریح کرد: در ایران وقف یکی از راه‌های ابراز علاقه به ائمه(ع)، به ویژه امام حسین(ع) شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما