تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۵۳۷۷
سومین جایزه ادبی داستان لوح

فراخوان داستان‌های کوتاه کوتاه عاشورایی

فراخوان داستان‌های کوتاه کوتاه عاشورایی
فرهنگ: آیا یاری کننده‌ای هست تا مرا یاری کند؟ فریاد یاری خواهی امام حسین‌(ع) در روز عاشورا و پس از شهادت همه یاران، فرزندان و خویشاوندان، هنوز و همیشه در گوش تاریخ طنین‌انداز است و وجدان‌های بیدار و آزادگان را به مقاومت در برابر ستم فرا می‌خواند و به نصرت دین خدا و یاری ولی‌خدا می‌طلبد.

عطش برای آنهایی که از همه چیزشان، از جانشان گذشته‌اند، قوت قلب است. مژده‌ای است برای رسیدن. رسیدن به آنجا که باید رسید. عطرش بوی خوش وصال حقیقی است. رایحه دل انگیز بهشت است.
آنها که از میان دو انگشت مولاشان جایگاه حقیقی خود را نزد حضرت حق دیده‌اند، چیز دیگری چشم شان را نمی‌گیرد. طعم شهادت برای شان شیرین تر از عسل می‌شود (احلی من العسل).

بدن‌هاشان جز در آغوش کشیدن خاک نمی‌طلبد. رایحه‌ای دل‌انگیز‌تر از عطر بهشت نمی‌جویند و صدایی جز هل من ناصر رهبرشان نمی‌شنوند. گویی همه اعضا و جوارح و حواس در یک معنا به وحدت رسیده‌اند.

امام استغاثه کرد، تا شاید غیرت شنوندگان را بر انگیزد. تا مانع هجوم لشکریان به حریم حرم شود. تا حجت را بر تاریخ تمام کند. تا شاید عطر سخنش شامه دل کسی را به وجد آورد. عطر حسین، عطر بهشت، عطر تربت، عطر لبان طفل شیرخوار، عطر نگاه‌های معصوم. عطری که موج می زند در صحرای داغ نینوا، عطر عطش.

و حال که سال‌ها از آن فاجعه عظیم و جانگداز می‌گذرد، در آستانه محرم حسین‌(ع)، نیت خالص کردیم، قصد قربت نمودیم و احرام عشق بستیم با سرور آزادگان عالم تا با برگزاری سومین جایزه ادبی داستان لوح با عنوان «داستان‌های کوتاه کوتاه عاشورایی» کوچکترین قدمی به مقدار وسع خویش برداریم در راه زنده نگاه داشتن عاشورا و درس‌ها و عبرت‌ها و اسراری که در آن است. قلم زدن در راه و اهداف والای انسانی امام مان، فرصتی است که باید مغتنم شمرد.

دبیرخانه «داستان‌های کوتاه کوتاه عاشورایی» در پایگاه ادبی لوح، با اعلان این فراخوان، کار خود را رسما آغاز می‌کند و از همه نویسندگان فارسی زبان دعوت می‌نماید تا با ارسال آثار خود ضمن شرکت در مسابقه، سهمی در این حرکت فرهنگی ایفا نمایند.

شرایط و نحوه ارسال آثار:
- داستان ها باید در قالب داستان کوتاه کوتاه نوشته شده و فرستاده شوند.
- تعداد کلمات انتخاب شده برای داستان ها، تا جایی که داستان ارسالی از نظر داوران، داستان کوتاه کوتاه محسوب شود و ویژگی‌های آن راداشته باشد محدودیتی ندارد.

- عنوان در داستان کوتاه کوتاه یکی از عناصر اصلی داستانی محسوب می‌شود و گاه نقش کلیدی در داستان ایفا می‌کند. لذا داستان‌های بدون عنوان پذیرفته نخواهند شد.

- هر نویسنده می‌تواند حداکثر سه عنوان داستان کوتاه کوتاه خود را به دبیرخانه ارسال کند.

- موضوع داستان‌های کوتاه کوتاه ارسال شده به دبیرخانه تا جایی که در ذیل عنوان داستان کوتاه کوتاه عاشورایی بگنجد هیچ محدودیتی ندارد.

- آثار مکتوب باید تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۴ دی ماه ۱۳۸۹ به آدرس الکترونیکی دبیرخانه jashnvare@louh.com ارسال گردد.

- حتما ذیل داستان، نام، نام خانوادگی، تلفن تماس، ایمیل و شهر محل سکونت درج شود.

بدیهی است از آثار برگزیده در سومین جایزه ادبی داستان لوح با عنوان «داستان‌های کوتاه کوتاه عاشورایی» تقدیر به عمل آمده و از بین آثار ارسالی به این جشنواره، تعدادی از داستان‌های کوتاه کوتاه انتخاب شده و در مجموعه ای به چاپ خواهد رسید. همچنین طی مراسمی نفرات برگزیده معرفی و از ایشان تقدیر بعمل خواهد آمد.

جوایز:
- نفر اول، سه سکه بهار آزادی
- نفر دوم، دو سکه بهار آزادی
- نفر سوم، یک سکه بهار آزادی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما