تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۵۳۲۶

آموزش نحوه‌ عزاداری درست برای امام حسين(ع) با ساخت تله‌فيلم «مرد خاک»

آموزش نحوه‌ عزاداری درست برای امام حسين(ع) با ساخت تله‌فيلم «مرد خاک»
ایران‌زمین: تله فیلم دینی «مرد خاك» به تهیه‌كنندگی مصطفی علمی فرد و محمدرضا شریفی و كارگردانی شاهین باباپور مراحل تهیه و تولید خود را در مركز چهارمحال و بختیاری سپری می‌كند.

حجت‌الله رحیم زاده، مدیركل صداوسیمای مركز چهار محال و بختیاری در این بازدید از روند ساخت این فیلم گفت: «مرد خاك» نخستین تله فیلم با موضوع محرم است كه از آموزه‌های دین مبین اسلام، پرداخت درست به عزاداری امام حسین(ع) و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تولید آثار با توجه به مقوله‌های دین، اخلاق، امید و آگاهی نشأت گرفته است.

وی افزود: صدا و سیمای مركز استان قابلیت و آمادگی برنامه‌سازی در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، دینی و اخلاقی را دارد.
***
مصطفی علمی فرد، تهیه‌كننده نیز تولید مجموعه‌هایی همچون «شب مهتاب» و «همسفران باد» كه از شبكه‌های سراسری پخش شده‌اند را در كارنامه هنری خود دارد در گفت‌وگویی با بیان اینکه این تله فیلم ۱۱ لوکیشن دارد، گفت: تصویربردای تله فیلم «مرد خاک» از یازدهم آذرماه آغاز شده و تا پایان هفته طول خواهد کشید.

وی افزود: با توجه به پخش تله فیلم «مرد خاک» در ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تدوین آن به صورت همزمان با تصویربرداری صورت می‌گیرد.

علمی فرد در پایان با بیان اینکه به زودی صداگذاری و موسیقی تله فیلم نیز آغاز خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: اواخر هفته آینده تله‌فیلم «مرد خاک» آماده پخش شود.
***
علی اصغر عنابستانی، استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از مراحل تولید این تله فیلم با اشاره به ذات الهی و دینی هنر كه خواسته و زائیده روح بشر است، گفت: هموار كردن مسیر فرهنگ دینی با تولید آثار هنری تبلور عزت اسلامی را دربردارد.

وی به قابلیت‌های هنری و مذهبی در استان برای تولید آثار فاخر هنری اشاره و از صدا و سیمای مركز استان به خاطر اهتمام به ترویج و اشاعه فرهنگ دینی با دید هنرمندانه تشكر و قدردانی كرد.
***
تله فیلم «مرد خاك» با نگاه به موضوع محرم داستان زندگی پیرمردی را روایت می‌كند كه در اثر انفجار در كربلا، پسر و عروسش را از دست داده و تنها بازمانده خانواده كه دختر بچه‌ای شش ساله است، در اثر این اتفاق دچار فراموشی و شوك عصبی می‌شود.
تله فیلم «مرد خاك» حول محور اعتقادات پیرمرد و ارتباط با خدا و امام حسین(ع) می‌چرخد و در اثر اتفاقاتی كه برای خانواده‌اش به وجود می‌آید او را با اعتقادات دینی‌اش دچار كشمكش می‌كند.

این تله فیلم در ۹۰ دقیقه برای پخش از یكی از شبكه‌های سراسری در مناسبت‌های عزاداری ماه محرم و صفر در استان چهارمحال و بختیاری تهیه و در اماكن مذهبی و گردشگری استان تصویربرداری می‌شود.

البته علاوه بر داستانی که این تله فیلم دنبال می‌کند سعی شده در بخش‌هایی از این فیلم تلویزیونی مشاغل بومی استان نیز به تصویر كشیده شود.

عوامل تولید تله فیلم «مرد خاك» را تلفیقی از هنرمندان مطرح كشور و صدا و سیمای مركز چهارمحال و بختیاری تشكیل می‌دهند.
***
به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، برخی از عوامل این تله‌فیلم عبارتند از:
تهیه‌كنندگان: مصطفی علمی فرد، محمدرضا شریفی، كارگردان: شاهین باباپور، تصویربردار: رضا دانشور، صدابردار: هادی معنوی پور، تدوین مهدی مهرنیا، دستیار تدوین: آرمین مهدوی، نویسنده: محمدرضا شریفی، مدیر تولید: فاطمه حیدری، عكاس: ایوب خداوردیان، بازیگران: حسین توشه، كاظم هژیرآزاد،‌حسین خانی بیگ، زویا امامی، شهرام ابراهیمی، سعادت الله همت زاده، یعقوب غفاری،‌ نازنین دل رابد، مهدی حسام ذاكری.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما