تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۴۹۹۸
ضرغامی در همايش سراسری مداحان بسيجی کشور:

نظارت دستگاه‌های حاکميتی بر عملکرد مداحان را مفيد نمی‌دانم

نظارت دستگاه‌های حاکميتی بر عملکرد مداحان را مفيد نمی‌دانم
جامعه: رييس سازمان صدا و سيما در همايش سراسری مداحان بسيجی کشور با تشريح قيام اباعبدالله الحسين(ع) گفت: نهضت کربلا از مهمترين مصاديق عقلانيت در جامعه بشری است.

ضرغامی افزود: مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) با هنرمندی و از طريق احساس و عاطفه پاک بشری اعتقادات و باورهای مردمی را تعميق و استمرار می‌بخشند.

ضرغامی با تشريح مسئوليت خطير مداحان گفت: مجالس مدح و عزاداری اهل بيت فرصت بسيار خوبی برای نشر معارف اسلامی، آشنايی مردم با تاريخ اسلام و افزايش آگاهی و بصيرت آنها است.

وی افزود: بدون ترديد تمامی زيبايی‌های تابلوی کربلا که آن را در جهان بی‌بديل و يگانه ساخته است ايثار و فداکاری حول محور امامت و ولايت است.

ضرغامی از خدمتگزاران دستگاه اباعبدالله الحسين‌(ع) خواست تا با اشعار حماسی و انقلابی و دميدن روح شجاعت و ايثار در جامعه از مراثی و اشعاری که محتوای آن تحقيرآميز و ذلت بار است به شدت اجتناب کنند.

وی گفت: شخصاً نظارت دستگاه‌های حاکميتی بر عملکرد مداحان را مفيد نمی‌دانم و جامعه مداحان کشور خود بهترين و موثرترين نهاد برای اشاعه فرهنگ عاشورايی در جامعه و دور نمودن مجالس از حواشی ناسالم و خلاف واقع هستند.

رييس سازمان صدا و سيما با تشريح تفاوت بين «ساده گويی» و «سطحی‌گويی» افزود: ساده گفتن معارف عميق اسلامی وظيفه مهم و هنرمندانه مداحان است که در مقابل مخاطب انبوه با سلائق و سطوح مختلف دانش کار آمدی بالايی دارد.

ضرغامی از مداحان کشور به ويژه استان‌های مختلف با گويش‌های متفاوت خواست با انتخاب ملودی‌های مناسب و برخوردار از مضامين متعالی و بصيرت افزا، رسانه ملی را در توليد برنامه‌ها و نماآهنگ‌های ماندگار و تاثيرگذار ياری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما