تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۹
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۳

آموزش مداحی در سه سطح/ مداحان ۱۴۰ واحد درسی می‌گذرانند

آموزش مداحی در سه سطح/ مداحان ۱۴۰ واحد درسی می‌گذرانند
جامعه: مديرکل تشکل‌های دينی سازمان تبليغات اسلامی با تأکيد بر اينکه تشکل‌های دينی تخصصی به ايجاد آموزشگاه‌های مداحی ترغيب می‌شوند گفت: براساس آئين‌نامه‌های تنظيم شده ۱۴۰ واحد درسی برای آموزش مداحی در آموزشگاه‌ها پيش‌بينی شده است.

به گزارش سامانه اطلاع رسانی تشکل‌های دينی ومراکز فرهنگی(تی دی ام)، حجت الاسلام يعقوب ديلمقانی مديرکل تشکل‌های دينی سازمان تبليغات اسلامی با اشاره به اينکه کلاس‌های آموزش مداحی از سوی آموزشگاه‌هايی برگزار می‌شوند که در تشکل‌های دينی تخصصی ايجاد شده‌اند، گفت: تلاش می‌کنيم اين آموزش‌ها توسط تشکل‌های دينی تخصصی تشکيل شوند.

وی افزود: ما همچنين در اين راستا از مراکز استان‌ها نيز خواسته‌ايم تشکيل چنين آموزشگاه‌هايی را توسط تشکل‌های دينی مورد تشويق خود قرار دهند و در حال حاضر آموزشگاه‌های مداحی در بسياری از مراکز استان‌ها چون اصفهان، اردبيل و اراک تشکيل شده و در برخی از استان‌ها بسيار فعال هستند.

ديلمقانی همچنين گفت: کار آموزش مداحی همچنين از سوی کانون مداحان قم نيز پيگيری می‌شود، از سويی ما تلاش می‌کنيم مشوق تشکل‌ها‌ی دينی و تخصصی براي تشکيل آموزشگاه‌های مداحی باشيم اما در کنار اينها هم آموزش‌های ويژه‌ای از سوی معاونت آموزشی و پژوهشی برای مداحان اجرا می‌شوند.

* آموزش مداحان در سه سطح

وی با اشاره به اينکه کلاس‌های مداحی در سه سطح در طول سال برگزار شده و ادامه می‌يابند، به سطوح مقدماتی، متوسطه و پيشرفته اشاره و تصريح کرد: استانداردهايی برای مداحی تعريف شده که يک مداح بايد از آنها اطلاع داشته باشد. اما در بخش ساماندهی مراکز و آموزشگاه‌های مداحی در حال بررسی محتوا هستيم، در مرحله اول مداح بايد با تاريخ اسلام، تاريخ کربلا، کتب مقاتل، عربی در سطح مقدماتی، نغمات موسيقی و ادبيات آيينی آشنايی داشته باشد.

* ۱۴۰ واحد درسي براي مداحان

مديرکل تشکل‌های دينی سازمان تبليغات اسلامی گفت: اين دوره‌های آموزشی به واسطه آئين‌نامه‌هايی که تنظيم کرده‌ايم با موضوعات تعريف شده ابلاغ شده است و برای آنها نزديک ۱۴۰ واحد درسي مربوط پيش بينی کرده‌ايم که از آن ميان می‌توان به تاريخ اسلام و شناخت آواها در عرصه موسيقی اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما