تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۴۸۲۴

تعزیه از بهترین شیوه‌های بیانی برای کودکان و نوجوانان است

تعزیه از بهترین شیوه‌های بیانی برای کودکان و نوجوانان است
فرهنگ: سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان گفت: تعزیه از بهترین شیوه‌های بیانی برای کودکان و نوجوانان است.

تیمور احمدوند با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای توسعه تعزیه در استان، اظهار داشت: گروه تعزیه کانون برای اجرای عمومی در دهه محرم در حال تمرین است.

وی تصریح کرد: گروه تعزیه کانون لرستان در حال تمرین تعزیه حضرت علی اکبر‌(ع) هستند که قرار است این تعزیه در دهه محرم سالجاری برای عموم مردم به اجرا درآید.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان با تاکید بر تاثیرات تعزیه در ترویج فرهنگ عاشورا، یادآور شد: اجرای تعزیه به عنوان یکی از کاملترین نمایش‌های ایرانی که به طور عمده به رخدادهای عاشورائی می‌پردازد در صورتیکه از نسخه‌های تایید شده‌ای که از تحریفات تاریخی به دور مانده‌اند استفاده شود، می‌تواند همچنان جزء بهترین شیوه‌های بیانی برای نسل کودک و نوجوان باشد.

احمدوند تصریح کرد: شیوه ترکیب موسیقی و ریتم و ادبیات در تعزیه موجب شده است تا اینگونه از نمایش خیابانی بتواند جایگاه خود را پس از سال‌ها که از عمر آن می‌گذرد بین انواع شیوه های نمایشی موجود حفظ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما