تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۴۷۱۵

نمايش «غدير خم» در «كوير قم»

نمايش «غدير خم» در «كوير قم»
فرهنگ: مصطفی ذباح، مشاور سازمان اردویی و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین گفت: در گردهمایی عاشقان ولایت، ۱۲۰ هزار نفر در روز عید سعید غدیر گردهم خواهند آمد و حماسه بزرگی در این روز رقم خواهند زد.

وی افزود: این رخداد بزرگ با نام «بسیج در امتداد غدیر» در دو بخش برگزار می‌شود كه در بخش نمایشی با توجه به مستندات روایی و حدیثی صحنه‌سازی منطقه غدیر خم انجام شده است.

ذباح در توضیح دلیل انتخاب قم برای این صحنه گفت: منطقه پشت «كوه خضر» در قم قابلیت همانند‌سازی با منطقه غدیر را دارد‌، علاوه بر آن از نظر نمایشی هم منطقه بكری است كه بنا و تاسیسات جدید درآن ساخته نشده و برای تصویربرداری بسیار مناسب است.

مدیر اجرایی طرح «بسیج در امتداد غدیر» یاد آور شد: نزدیك بودن این منطقه به مسجد مقدس جمكران و تقارن دهه ولایت و هفته بسیج دلیل دیگری برای انتخاب ما بود.

وی گفت: پس از اجرای مراسم نیز حاضران در مسجد جمكران حاضر می‌شوند و دعای فرج امام زمان‌(عج) را می‌خوانند.

ذباح در بیان همیاری نهادهای مختلف تصریح کرد: سپاه علی بن ابی طالب قم و هیئت‌های مذهبی ما را در این كار بزرگ كمك می‌كنند.

وی درباره جزئیات اجرای برنامه نیز گفت: هیئت‌های مذهبی با كاروان‌هایی كه با شكل و شمایل خاص تعریف شده است به سمت منطقه مورد نظر حركت می‌كنند و در واقع به سرزمین غدیر وارد می‌شوند.

ذباح بیان کرد: نزول حضرت جبرئیل و ابلاغ آیات وحی‌، اتراق كاروان‌ها و بیان خطبه غدیر به صورت نمایش اجرا خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح بسیج در امتداد غدیر در پایان تصریح كرد‌: در بخش نمایش صداوسیما از این رخداد عظیم یك فیلم نمایشی به كارگردانی مجید شفیع‌زاده خواهد ساخت.
مرجع : معارف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما