تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۸

گردهمايی مسئولان شورای هيئات و كانون مداحان اصفهان

گردهمايی مسئولان شورای هيئات و كانون مداحان اصفهان
ایران‌زمین: گردهمايی مسئولان شورای هيئات مذهبی و كانون مداحان استان اصفهان در محل سالن اجتماعات اداره كل تبليغات اسلامی استان برگزار شد.

در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين سيد «حسين بهشتی‌نژاد» مدير كل تبليغات اسلامی استان اصفهان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

وی روايتی از پيامبر اكرم (ص) قرائت كرد و افزود: همينطور كه قرآن كريم شفيع است شاكی نيز است و در روز قيامت گروهی را شفاعت و گروهی را خصامت و شكايت می‌كند.

مدير كل تبليغات اسلامی استان اصفهان خطاب به مسئولين شورای هيئات مذهبی و كانون مداحان استان گفت: اين مسئوليت سنگينی است و شورای هيئات مذهبی استان يعنی شورايی كه در يك مقايسه بايد ۴۸۰۰ هیئت مذهبی به ثبت رسيده را مديريت كند و شما مسئولان شورا نماد ۴۸۰۰ هیئت مذهبی در استان هستيد.

بهشتی‌نژاد افزود: بايد توسعه كمی و كيفی هيئات مذهبی به طور برنامه‌ريزی شده و شايسته انجام گيرد و اينگونه نباشد كه در هر گوشه و كنار هيئاتی تشكيل شود چراکه بايد توسعه متوازن صورت پذيرد.

وی در ادامه سخنان خود به ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اشاره كرد و گفت: فلسفه وجودی اين ستاد كه برخی از دستگاه‌های اجرايی و فرهنگی استان (‌‌استانداری، امام جمعه، صدا و سيما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...) عضو آن هستند، اين است كه در مناسبت‌های مذهبی طول سال راه‌های ارتقاء جلسات مذهبی و آسيب‌هايی كه آنها را تهديد می‌كند، مورد بررسی قرار دهند و راهكار لازم جهت رفع آسيب‌ها تهيه شود.

بهشتی‌نژاد در ادامه تصريح كرد: به منظور تامين اعتبار سومين دوره سفر رياست جمهور به اصفهان، طرح‌های فرهنگی اين اداره كل به استانداری ارسال شده است و در صورت دريافت بودجه از شورای هيئات مذهبی و كانون مداحان پشتيبانی و حمايت می‌شود.

مدير كل تبليغات اسلامی استان اصفهان در پايان سخنان خود اظهار كرد: هيئات مذهبی در حالی كه نظام هيئتی را در رسالت عزاداری و ولادت اهل بيت‌(ع) دارند، در پناه اهل بيت‌(ع) آشيانه قرآن هم باشند كه بسيار ارزشمند است و تلفيق قرآن و اشعار، تجلّی قرآن و عترت می‌شود.

وی همچنين از برگزاری سومين كنگره شعر عاشورايی در اصفهان خبر داد و گفت: شاعران و نويسندگان آئينی می‌توانند اشعار و آثار خود را در قالب موضوعات فراخوان تا ۱۵ مهرماه سال جاری به اداره كل تبليغات اسلامی استان اصفهان ارسال كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما