تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۴۲۷۵

سفرهای زيارتی دانشجويان و وديعه‌های ۱۵ميليون تومانی

سفرهای زيارتی دانشجويان و وديعه‌های ۱۵ميليون تومانی
جامعه: مدیر كل اداره امور فرهنگی وزارت علوم در خصوص ودیعه ۱۵میلیون تومانی وجه نقد یا ضمانت‌نامه بانكی مشمولان جهت سفر به سوریه، با بیان اینكه متاسفانه سفر سوریه، سفر زیارتی محسوب نمی‌شود، گفت: قرار دادن سفر سوریه در رتبه سفرهای عتبات عالیات و زیارتی، نیازمند برگزاری جلسات و مصوباتی است كه امیدواریم در سال جاری بتوانیم شرایط سفر مشمولان را تسهیل كنیم.

دكتر جلیل دارا در این باره گفت: در سفرهای زیارتی حج عمره و واجب توانسته‌ایم این امكان را برای مشمولان ایجاد كنیم تا آنها از طریق ودیعه‌ ۱۵ میلیون تومانی چك و۵۰۰ هزار تومان وجه نقد بتوانند سفر خود را انجام دهند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر این شرایط برای اساتید و دانشجویان غیرمشمول نظام وظیفه وجود ندارد، افزود: تسهیل و یا رفع این شرط نیازمند جلسات متعدد و برگزاری شوراهای این امر است.

دارا با بیان اینكه سفرهای حج جزو سفرهای زیارتی محسوب می‌شوند، اظهار كرد: متاسفانه در قوانین موجود، سفر سوریه سفر سیاحتی عنوان شده است و به همین دلیل نیاز به ودیعه نقدی و یا ضمانت نامه بانكی برای مشمولان دارد.

مدیر كل امور فرهنگی وزارت علوم در عین حال خبر داد كه در حال پیگیری هستیم تا این سفرها جزو سفرهای زیارتی شوند.

وی با بیان اینكه نهادینه كردن زیارتی بودن سفرهای سوریه نیازمند برگزاری جلسات مكرر در این زمینه است، تصریح كرد: در این سفرها، وزارت علوم از صندوق رفاه دانشجویان وامی دریافت نمی‌كند به همین دلیل با تلاش همكاران، توانستیم تفاهمنامه‌ای با موسسات امضاء كنیم و علاوه بر تسهیلات وزارتخانه، كمك‌هایی از موسسات و بانك‌ها داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما