تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۴۲۴۷

مكه ميزبان يك ميليون عمره‌گزار در ماه رمضان

مكه ميزبان يك ميليون عمره‌گزار در ماه رمضان
جهان: در شرايطی كه تا چند روز ديگر ماه رمضان در عربستان سعودی پايان می‌يابد، كارشناسان صنعت گردشگری اين كشور از رشد چشم‌گير عمره‌گزاران يا همان گردشگران مذهبی در ماه رمضان در مقايسه با سال‌های گذشته خبر داده‌اند.

به گزارش عرب‌ديلی، مكه امسال ميزبان نزديك به يك ميليون عمره‌گذار بوده است كه از كشور‌های مختلف جهان بويژه كشور‌های عربی حوزه‌ خليج‌فارس، تركيه و برخی كشور‌های آفريقايی و اروپايی به مكه سفر كرده بودند‌، اين درحالی است كه جمعه گذشته نيز كه آخرين جمعه ماه رمضان بود نماز جمعه در اين شهر با حضور ۶۰۰ هزار زایر از كشور‌های مختلف جهان برگزار شد.

ميزبانی شهر مكه از نزديك به يك ميليون گردشگر مذهبی در شرايطی صورت گرفت كه مسؤولان اين شهر از مدت‌ها قبل خود را آماده‌ ميزبانی از زایران كرده بودند و روز گذشته نيز پروژه ۱۸۶ ميليون دلاری چشمه زمزم در عربستان با حضور ملك عبدالله، پادشاه اين كشور، افتتاح شد.

از سوی ديگر ۵۷۰۰ نفر براي خدمات‌رسانی به زایران در مقدس‌ترين مكان مذهبی مسلمانان استخدام شده‌اند كه به‌صورت ۲۴ ساعته به زایران و بويژه زایران سالمند خدمات می‌دهند.

همچنين ۱۹۰۰ نيروی داوطلب كه بخش اعظم آن‌ها دانش‌آموز هستند، وظيفه‌ راهنمايی زایران در شهر مكه و ياری رساندن به پليس اين شهر را برای كاهش بار ترافيكی برعهده دارند.

شهرداری مكه نيز با استخدام ۸۵۰۰ نفر، شرايط لازم را برای نظافت شبانه‌روزی اين شهر فراهم كرده است تا مكه مهيای ميزبانی از زایران عمره در ماه رمضان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما