تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۴۱۸۸

امکان روزانه ۱۰ پرواز در فرودگاه ايلام برای زایران وجود دارد

امکان روزانه ۱۰ پرواز در فرودگاه ايلام برای زایران وجود دارد
جامعه: معاون سياسی- امنيتی استانداری ايلام گفت: مرز بين‌المللی مهران هم اکنون ظرفيت پذيرش روزانه برای تردد ۲۵ هزار نفر از زوار عتبات عاليات را دارد و ما در حال رايزنی با حج و زيارت جهت پرواز روزانه زایران به شهر ايلام و اعزام به عتبات عاليات هستيم.

حجت الاسلام والمسلمين صحبت‌الله رحمانی با اعلام اين خبر گفت: با بهره‌برداری از پايانه بزرگ مرز بين‌المللی مهران و ارتقاء زيرساخت‌های اقامتی و رفاهی زوار در شهرهای ايلام و مهران، زمينه‌های مناسبی برای افزايش ظرفيت پذيرش زوار در استان به وجود آمده است که اميدواريم بتوانيم با استفاده از ظرفيت‌های ايجاد شده خدمات خوبی را به تعداد بيشتری از زوار ارائه کنيم.

وی افزود: توسعه باند فرودگاه شهدای ايلام نيز به ما کمک می‌کند بتوانيم روزانه ۱۰ پرواز داشته باشيم و زایران از طيق هوايی به شهر ايلام بيايند و از اينجا به عراق اعزام شوند.

معاون سياسی ـ امنيتی استانداری ايلام با بيان اينکه روزانه ۵ هزار نفر زایر ايرانی و عراقی از مرز مهران تردد می‌کنند، گفت: از اين تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زایر عراقی و مابقی زوار ايرانی هستند و زایران ايرانی در قالب ۴۰ کاروان تحت سازماندهی حج و زيارت عازم عراق می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين رحمانی تصریح کرد: مجوز تردد انفرادی زوار از مرز بين‌المللی مهران که در سفر استانی هيئت دولت مصوب گرديده به معنی رفتن تک نفری زوار نيست بلکه بايد تردد انفرادی نيز در قالب کاروان‌های حج و زيارت ثبت گردد تا همراه با کاروان‌های موجود به عتبات عاليات اعزام صورت گيرد و تردد مطلق انفرادی ممنوع است.

وی با بيان اينکه در ماه مبارک رمضان تردد زوار از مرز کاهش پيدا کرده است، اضافه کرد: پس از مسدود شدن مرز بر روی صادرات کالا از سوی کشور عراق با ما در حال حاضر صادرات کالاهای مورد نياز مردم عراق از طريق اين مرز بدون محدوديت به صورت روزانه صورت می‌گيرد و ترانزيت سوخت نيز همچنان انجام می‌شود.

معاون سياسی ـ امنيتی استانداری ايلام در مورد راه‌اندازی بازارچه مرزی «چم سری» در شهرستان دهلران نيز گفت: ما براي راه اندازي بازارچه در اين مکان متحمل هزينه شده‌ايم و مقدمات کار را فراهم کرده‌ايم و به دنبال راه‌اندازی بازارچه موقت هستيم اما کشور عراق تا‌کنون رغبتی به اين بازارچه نشان نداده است و رايزنی با طرف عراقی جهت پذيرش بازارچه و کار عمرانی در آن سوی مرز در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما