تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۴۰۶۶

سومین همایش كشوری شعر عاشورایی برگزار می‌شود

سومین همایش كشوری شعر عاشورایی برگزار می‌شود
فرهنگ: احمد رسولی با بیان اینكه در سال‌های ۸۷ و ۸۸ دو دوره از این همایش با حضور شعرا و چهره‌های ماندگار هفت استان كشور در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در ماه محرم سال ‌جاری نیز با حضور اساتید و شعرای برجسته كشور سومین دوره آن برگزار خواهد شد.

وی گفت: این همایش به منظورآشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی در سال همت و كار مضاعف و اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه شناسایی و تجلیل از پدید‌آورندگان آثار فرهنگی و هنری مرتبط با عاشورا همایش شعر عاشورایی در سطح منطقه و كشور را دیگر هدف برگزاری این همایش عنوان كرد.

به گفته رسولی، زندگی و سیره امام حسین(ع)، صفات، فضائل و دلاوری‌های حضرت امام حسین(ع)، جلوه‌های فرهنگ عاشورا و مقاومت و ایثار و نقش امر به معروف و نهی ازمنكر امام حسین(ع) به عنوان طلایه‌دار این فریضه در جامعه از محورهای این همایش است.

وی در ادامه از برگزاری محافل انس با قرآن در ۱۶ كانون مساجد این شهرستان در طول ماه مبارك رمضان خبرداد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری با همت اداره اوقاف و ارشاد اسلامی در ماه رمضان از دیگر برنامه‌های معنوی در این ماه مبارك است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه برپایی نمایشگاه سه هفته‌ای هنرهای تجسمی، نقاشی و آثار هنرمندان به مناسبت ۲۲ اردیبهشت معطر، برگزاری ویژه برنامه شعر نسیم ‌یار به مناسبت ورود مقام معظم رهبری به صورت شهرستانی در دلبران، برگزاری ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، برگزاری مسابقه‌ای از متن وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان و اعزام تعدادی از هنرمندان به نمایشگاه كتاب را از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره در چند ماهه نخست سال‌ جاری برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما