تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۴۰۱۹

زایران عمره ۱۰۶ درصد افزایش یافتند

زایران عمره ۱۰۶ درصد افزایش یافتند
جهان: عربستان اعلام کرد شمار زایران عمره امسال حدود ۱۰۶ درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود تعداد زایران حج امسال در مقایسه با سال گذشته که بسیاری به علت آنفلوآنزای نوع آ سفر خود را لغو کردند، افزایش جشمگیری داشته باشد.

سمیر میرا، مدیر مدیر کل بخش پروازهای غیر نظامی فرودگاه بین‌المللی عبدالعزیز در جده اظهار داشت: تعداد زایرانی که طی ماه گذشته وارد عربستان شده و این کشور را ترک کرده‌اند ۵۵۱ هزار و ۸۵۶ نفر بوده است درحالی که تعداد پروازهای حج به ۳ هزار و ۷۴۸ پرواز می‌رسد.

از زمانی که فصل عمره آغاز شده تا کنون یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۵۳ زایر وارد عربستان شده‌اند.

فصل عمره از ماه ژانویه آغاز شده و روز ۲۴ سپتامبر(۲ مهر ماه) خاتمه می‌یابد تا مقامات حج فرصت بیشتری برای آمادگی فصل حج داشته باشند.

مدیر کل بخش پروازهای غیر نظامی اظهار داشت: اجرای طرح عملیاتی در فرودگاه با تمام آژانس‌های دولتی و خطوط هوایی، شرکت‌های خصوصی اجرا می‌شود تا از افزایش ترافیک هوایی جلوگیری کنیم.

مقامات انتظار دارند از آنجا که بسیاری از زایران در نتیجه واهمه از بیماری آنفلوآنزای نوع آ سفر حج سال گذشته خود را انجام نداده‌اند امسال تعداد زایران افزایش چشمگیری داشته باشد.

همچنین به گفته مقامات شهرداری مکه مبارزه با حشرات ناقل بیماری در مکه آغاز شده است و مراکز و دستگاه‌های مختلف این شهر نظافت شبانه‌روزی مکه را بر عهده دارند.

بر اساس این گزارش شهرداری مکه بیش از هشت هزار نیروی انسانی برای پاکیزه نگاه داشتن فضای نزدیک به مسجدالحرام در طول ماه مبارک رمضان که احتمال دارد از ۱۱ آگوست ( ۲۰ مرداد ماه) آغاز شود استخدام کرده است و ۸۵۰ دستگاه نیز شبانه روز فعالیت می‌کنند تا تسهیلات رفاهی زایران بیت‌الله الحرام را تأمین کند.

اسامه البدر شهردار مکه گفت: نیروی انسانی و ماشینی مورد نیاز برای تأمین پاکیزگی منطقه مرکزی شهر، فروشگاه‌ها و مناطق مسکونی نزدیک به مسجد الحرام درنظر گرفته شده است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی برای نظارت بر مناطق مسکونی اطراف، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تشکیل شده تا زایرانی که وارد شهر می‌شوند با هیچ مشکلی رو به رو نباشند. گروه‌های پاکیزه نگاه داشتن این مناطق و ۸۵۰ دستگاه نظافت ۲۴ ساعت شبانه روز کار می‌کنند. هفت ایستگاه سیار برای جمع‌آوری زباله نیز در مناطق اطراف نصب شده است.

مراقبت‌های ویژه نیز برای از بین بردن حشراتی که بیماری‌های خطرناک را منتقل می‌کنند نیز انجام خواهد شد.

شهردار مکه گفت: حدود ۲۰۰ دستگاه اسپری روی کامیون‌ها نسبت شده تا با حشرات مبارزه کنیم. ۶۱ دستگاه فشار نیز در منطقه مرکزی برای انهدام سریع زباله نصب شده است.

وی گفت: چندین تیم فروشگاه‌ها را تحت نظر می‌گیرند تا قیمت کالاهای ضروری را کنترل کنند. آنها همچنین از رستوران‌ها نیز بازدید کرده تا از اجرای راهبردهای بهداشتی و امنیتی اطمینان حاصل کنند و نمونه‌هایی از غذا برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

بازرسان شهرداری همچنین به کشتارگاه‌ها نیز توجه ویژه خواهند داشت تا اجرای راهبردهای بهداشتی را مورد نظارت قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که احشام پیش از ذبح از سلامت برخوردار بوده‌اند.

مسئله فروشندگان دوره‌گرد مکه، کنترل نور خیابان‌ها، تونل‌ها و پل‌ها نیز از دیگر مسائل مورد توجه شهرداری مکه در طول ماه رمضان خواهد بود تا شرایط رفاهی زایران بسیاری برای زیارت بیت‌الله الحرام به این شهر سفر کرده‌اند را تأمین کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما