تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۳۹۷۸

چهارده هزار دقیقه برنامه برای ماه رمضان

چهارده هزار دقیقه برنامه برای ماه رمضان
فرهنگ: مدیر رادیو معارف گفت: یكی از بهترین اعمال در ماه مبارك رمضان توسعه معرفت دینی و تعمیق فهم الهی از زندگی است، لذا همكاران ما در گروه‌های مختلف تلاش كرده‌اند برنامه‌های مختلفی را برای این مهم آماده پخش كنند.

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، حجت‌الاسلام لطفی نیاسر افزود: در ادامه برنامه‌ریزی‌های جدی محتوایی در امسال بر اساس چهار مولفه دین،‌ اخلاق،‌ امید و آگاهی، در این ماه مبارك نیز این برنامه‌ریزی ادامه داشته و در مجموعه بیش از چهارده هزار دقیقه برنامه برای مخاطبان تهیه شده‌است كه تقدیم علاقمندان صدای فضیلت و فطرت می‌شود.

وی دربین مهم‌ترین برنامه‌ها از ۱۴ برنامه نام برد كه به صورت ویژه برای این ماه آماده شده‌است و گفت: در بخش سحرگاهی با برنامه «نسیم رحمت» به صورت زنده از ساعت ۴ بامداد با شنوندگان همراه می‌شویم. در این برنامه موضوعاتی مانند ‌دعا و ارتباط با خدا با كارشناسی استاد ادیب كاشانی و مباحث اخلاقی آیت الله علوی گرگانی مطرح می‌شود و از مناجات ابوحمزه ثمالی آیت‌الله بنابی بهره‌مند می‌شویم.
همچنین پس از اذان صبح با بررسی روایات كتاب «فضل القرآن» اصول كافی به استقبال یك جزء قرآن با صدای استاد امام جمعه می‌رویم. با توجه به اعمال ویژه این ماه و خواست شنوندگان برنامه كوتاه «ضیافت» طراحی شده‌است كه هر روز صبح در ساعت ۷ و سی دقیقه استاد فلاح به شرح و بست اعمال هر روز می‌پردازند.

مدیر رادیو معارف همچنین افزود: همكاران ما در برنامه «بر بال سخن» نیز تمهیدات خوبی برای این ماه انجام داده‌اند و امسال از چهار سخنران مطرح در ایام این ماه مبارك استفاده می‌كنیم كه عبارتند از حجت الاسلام دكتر رفیعی، حجت الاسلام انصاریان، حجت الاسلام هاشمی‌نژاد وحجت الاسلام نظری منفرد. این برنامه هر روز در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به شنوندگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه «زمزم احكام» ماه رمضان نیز به صورت ویژه، كار شده‌است و در بخش كارشناس و استفتائات احكام ماه مبارك رمضان و روزه‌داری برای مخاطبان طرح می‌شود.

دبیر شورای معارف معاونت صدا در خصوص برنامه‌های اخلاقی آیت الله مكارم گفت: امسال برای ارتباط بیشتر مخاطبان،‌ پس از پخش مباحث صفات اخلاقی كه در ماه مبارك رمضان ایراد فرموده‌اند،‌ مسابقه‌ای تلفنی و پیامكی و همچنین با استفاده از ظرفیت سایت رادیو طراحی كرده‌ایم كه امیدواریم مخاطبان محترم به طور ویژه‌تر با مباحث ایشان همراهی كنند.

لطفی نیاسر گفت: با توجه به گرایش مردم به برنامه‌های نمایشی، پس از مباحث آیت الله مكارم، برنامه «شاخه طوبی» طراحی شده‌است كه به صورت نمایشی به سیره و فضایل حضرت امیرالمومنین(ع) می‌پردازد.

لطفی‌نیاسر درباره حضور رادیو معارف در نمایشگاه قرآن نیز گفت: برنامه‌ای۳۰ دقیقه‌ای با هدف اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های این نمایشگاه و موسسات و مراكز علمی در خصوص قرآن طراحی شده‌است كه با عنوان «غرفه‌های نور» در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مخاطبان ارائه می‌شود. همچنین در ساعت ۱۹ و پانزده دقیقه با برنامه «بوی باران» به استقبال اذان مغرب و لحظات افطار می‌رویم. در این برنامه موضوع دوستی و آشتی با خدا با رویكرد به مولفه‌های دین،‌ اخلاق و امید مطرح می‌شود و سعی شده‌است برنامه‌ای با نشاط در لحظات افطار به شنوندگان ارائه شود. در این برنامه از كارشناسانی مثل حجت الاسلام سرلك و حجت الاسلام ماندگار حضور دارند و از بیانات اخلاقی آیت الله مجتهدی،‌ آیت الله وحید خراسانی و اساتید دیگر بهره برده می‌شود. كار ویژه‌ای كه در این برنامه انجام شده‌است تبیین احكام شرعی در قالب نمایش و كارشناسی است.

مدیر رادیو معارف همچنین گفت: با توجه به استقبال هر ساله مخاطبان از پخش «دعای افتتاح» این برنامه هر شب رأس ساعت ۲۲ به شنوندگان ارائه می‌شود و سپس مباحث آیت الله مصباح با موضوع عبادت و نماز با عنوان «صلای توحید» به شنوندگان ارائه می‌شود.همچنین برنامه دیگری كه برای مخاطبان طراحی شده است «تفسیر حكمت» است كه حجت الاسلام دكتر رفیعی نكاتی را از سوره مباركه لقمان طرح و بررسی می‌كنند.

دبیر شورای معارف معاونت صدا همچنین در خصوص برنامه‌های طراحی شده برای كانال ندای اسلام (The Call Of Islam) گفت: در این كانال نیز سه برنامه ویژه طراحی شده‌است. یك برنامه با عنوان «حدیث روز Hadith of the day» كه برنامه‌ای ۱۰ دقیقه‌ای است و احادیثی از معصومین درباره ماه مبارك رمضان در آن مطرح می‌شود.

برنامه دیگر «پیام معنوی اسلام The Spiritual Massage of Islam » كه دكتر سكالشفر در این برنامه به شرح ادعیه روزانه ماه مبارك می‌پردازد و برنامه ویژه «ماه خدا The Month Of Allah» با كارشناسی اساتید براتی،‌ بی‌ریا، قزوینی و دكتر شجاع‌پور كه در آن موضوعات مختلفی پیرامون فلسفه روزه، آداب روزه، آثار روزه مطرح می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما