تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۳۹۶۷

كتاب «گزارش لحظه به لحظه از حج پيامبر(ص)» منتشر شد

كتاب «گزارش لحظه به لحظه از حج پيامبر(ص)» منتشر شد
فرهنگ: كتاب «گزارش لحظه به لحظه از حج پيامبر(ص)» نوشته محمدباقر انصاری به همت انتشارات دليل ما روانه بازار نشر شد.

اين كتاب، گزارشى از سفر حج پيامبر(ص) در قالب روايت داستانى است كه از مدينه تا مكه ادامه دارد و در آن تمام جزئيات مراسم عظيم حج رسول خدا(ص) از آغاز احرام تا بازگشت از سفر آمده است.

نويسنده داستان، اين سفر معنوی و تاريخی را در تقسيم‌بندى ۶ مرحله‌ای ارائه داده است كه عبارتند از: مقدمات سفر، ورود به مكه، آغاز مراسم حج، عيد قربان، سه روز در منا، پايان مراسم و اعلان حركت به سوى غدير.

در اين كتاب با گوشه‌اى از تاريخ صدر اسلام، مراسم و مناسك حج، جايگاه تفكر جاهلى در بين مسلمانان صدر اسلام، گوشه‌اى از تلاش‌هاى رسول خدا(ص) در هدايت امت، برخى از بدعت‌هاى پس از رحلت رسول خدا(ص) و... آشنا مى‌شويم.

سبك اين كتاب بسيار ساده و روان است و در قالب ادبيات داستانی، خواننده را به خود جذب می‌كند. نويسنده در فصل ششم اين كتاب به پايان مراسم حج اشاره كرده و می‌آورد: صبح روز چهاردهم ذی الحجه پيامبر اكرم(ص) پس از نماز صبح وارد ابطح شد و همان‌گونه كه قبل از اعمال حج اعلام كرده بود، پس از بازگشت از منا نيز به خانه‌های مكه نرفت و در همان خيمه‌های ابطح ساكن شد تا روزی كه از مكه خارج شد.

نگارنده همچنين با اشاره به پرسش سلمان از رسول خدا(ص) از علائم نزديك شدن قيامت می‌‌آورد: پيامبر(ص) فرمود: آری، قسم به آن‌كه جانم در دست اوست. ای سلمان آنگاه كه زن با همسرش در تجارت شريك می‌شود و باران در فصل گرما می‌بارد. اشخاص محترم به شدت غضب می‌كنند و افراد كم درآمد مورد تحقير قرار می‌گيرند. آنگاه زمان به هم نزديك شدن بازارها است كه يكی می‌گويد: «من چيزی نفروخته‌ام»، و ديگری می‌گويد: «من سودی نبردم!»؛ به گونه‌ای كه هر كس را می‌بينی در حال مذمت خداست».

يادآور می‌شود، چاپ نخست، كتاب «گزارش لحظه به لحظه از حج پيامبر(ص)» نوشته محمدباقر انصاری در ۹۲ صفحه، به بهای ۱۲۰۰۰ ريال و به شمارگان ۳۰۰۰ نسخه به همت انتشارات دليل ما منتشر شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما