تاریخ انتشار
شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۳۹۱۸

رونمایی از «عصر عاشورا» اثر استاد فرشچیان

رونمایی از «عصر عاشورا» اثر استاد فرشچیان
فرهنگ: تمامی عناصر موجود در نقاشی «عصر عاشورا» اثر محمود فرشچیان مانند اسب، خیمه، خار مغیلان و ... در این کار توسط حسین نیک‌طلب فیروزه‌کوبی شده است. این اثر تا دو ماه دیگر آماده می‌شود و نیک‌طلب به صورت شبانه‌روزی روی آن کار می‌کند. این هنرمند در نظر دارد نمایشگاه اختصاصی برای نمایش آن برگزار کند.

این اثر هنری که هشت سال روی آن کار شده، اثری انحصاری است که توسط این هنرمند جانباز تهیه شده است. زمینه این کار سنگ عقیق است و با استفاده از فیروزه نیشابور که با قداست‌ترین سنگ است، رگه‌هایی از آن جدا شده و روی سنگ عناصر تابلوی نقاشی «عصر عاشورا» مانند خیمه، اسب و ... چیدمان و فیروزه‌کوبی می‌شود.

حسین نیک‌طلب متولد ۱۳۳۵ نیشابور است که از سوابق هنری و علمی وی می‌توان به تألیف چندین جلد کتاب و ثبت ۲۴ اختراع در انجمن مخترعان کشور اشاره کرد.

کسب مقام نخست رشته معرق‌کاری در نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی جامعه جانبازان کشور در سال ۱۳۸۳، تقدیر ویژه از نمایشگاه بین‌المللی امارات متحده عربی با مضمون ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۸۴ و دریافت مدال‌های طلای کشور چین، نقره کویت، سویس و تایلند از دیگر افتخارات این هنرمند است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما