تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۳۸۰۰

نخستين جشنواره سراسری شعر رضوی با عنوان دعبل خزاعی

نخستين جشنواره سراسری شعر رضوی با عنوان دعبل خزاعی
ایران‌زمین: نخستين جشنواره سراسری شعر رضوی به زبان عربی از مجموعه جشنواره‌های فرهنگی امام رضا(ع) با عنوان يادمان دعبل خزاعی در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اين جشنواره با محوريت سيره و زندگانی حضرت امام رضا(ع)، مناقب و صفات امام رضا(ع)، كرامات و فضيلت‌های امام رضا(ع) و جلوه‌های فرهنگ رضوی و با بخش ويژه نشست علمی و پژوهشی پيرامون معرفی شعرای دوره امام رضا(ع) همچون دعبل خزاعی و ابن‌ سكيت و خوانش اشعار اين شعرا برگزار می‌شود.

بنا بر اين گزارش اهداف جشنواره شعر رضوی اشاعه و ترويج فرهنگ رضوی، گسترش فعاليت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سيره معصومين و به ويژه امام رضا(ع)، گراميداشت توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگی در زمينه معرفت امام رضا(ع) و كمك به انتشار اين آثار و هم چنين گسترش آفرينش‌های فرهنگی و دينی در زمينه شعر به زبان عربی است و علاقه‌مندان می‌توانند بدون محدوديت سنی آثار خود را در كليه سبك‌های شعر عربی (ابوذيه، موال، قصيده، غزل و...) پيرامون امام رضا(ع) به آدرس دبيرخانه همايش واقع در اهواز ـ امانيه ـ خيابان فلسطين ـ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ـ دبير خانه همايش ارسال كنند.

اين گزارش می‌افزايد: هشتمين دوره جشنواره فرهنگی امام رضا(عليه‌السلام) به صورت كشوری و با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبيرخانه دايمی جشنواره بين‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد برپا می‌شود.

گفتنی است آخرين مهلت ارسال آثار اول شهريور ۸۹ و ابلاغ پذيرفته‌شدگان اول مهر ۸۹ است.

اين همايش در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر ۸۹ هم زمان با دهه كرامت در محل تالار مهتاب (كتابخانه مركزی) اهواز برپا می‌شود و در نهايت هشت نفر به عنوان برگزيدگان همايش معرفی می‌شوند. به نفر اول مبلغ ۱۰ ميليون ريال، نفر دوم هشت ميليون ريال، نفر سوم هفت ميليون ريال، نفر چهارم پنج ميليون ريال، نفر پنجم چهار ميليون ريال و به نفرات ششم تا هشتم ۲ ميليون ريال اهدا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما