تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۰
۰
کد مطلب : ۱۳۷۹۹

ضرورت حضور روحانی و اساتید قرآنی در هيئت‌های مذهبی

ضرورت حضور روحانی و اساتید قرآنی در هيئت‌های مذهبی
ایران‌زمین: معاون تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی حسام سیروس روز دوشنبه در نشست اعضای شورای هیئت‌های مذهبی همدان که به منظور اجرای هر چه بهتر برنامه‌های شورا در مناسبت‌های مختلف برگزار شد تاکید کرد: شناسایی افراد مستعد و توانمند برای حضور در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی ضروری است.

وی تاکید کرد: برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های هیئت‌های مذهبی بهتر است افراد مستعد درون هیئت‌ها شناسایی و معرفی شوند.

معاون تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فعالیت هیئت‌های مذهبی در کشور افزایش یافته است گفت: سازمان تبلیغات به دستور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد که در هر مدرسه یک هیئت دانش‌آموزی فعالیت کند.

وی گفت: تغذیه فکری، برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی و پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه‌ها از جمله عوامل موثر در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی است.

رییس اداره تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این نشست وظیفه اصلی شوراها را صدور مجوز عنوان کرد.

ابراهیم غلامرضایی افزود: شورای هیئت‌های مذهبی متولی اصلی این امر است و در این زمینه می‌تواند قدرت اجرایی لازم را با همکاری دیگر نهادها اعمال کند.

وی در ادامه با اشاره به شیوه قرائت مداحی افزود: سبک و روش خواندن مداحان باید بر اساس منابع و مدارک موثق و معتبر باشد که در این بین ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اقدامات مناسبی را اجرا کرده است.

غلامرضایی رصد فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها را از جمله وظایف شورای هیئت‌های مذهبی برشمرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان نیز نظارت و آسیب‌شناسی هیئات مذهبی را از جمله مهمترین فعالیت‌های شورا برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت‌های مذهبی تشکلی مردمی هستند باید در این زمینه از تجارب اعضای شورا و به ویژه روحانیت استفاده کرد.

حجت الاسلام علی مراد کیانی افزود: داشتن روحانی و مداح از جمله شروط ثبت هر هیئت مذهبی است که باید طبق دستورالعمل شورای هیئت‌های مذهبی انجام شود.

در این نشست سایر اعضای شورای هیئت‌های مذهبی نیز به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند و بر تامین بودجه، جذب هیئت‌های مذهبی جوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی، پرهیز از آسیب‌شناسی و موازی‌کاری در اجرای برنامه‌ها، وجود روحانیت در هیئت‌ها، یکسان‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و تعامل هر چه بیشتر با مسوولان استان تاکید کردند.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی فعال در استان همدان شناسایی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما