تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۳۷۸۱

اعزام هنرمندان فارس به قم برای ساخت ضريح امام حسين(ع)

اعزام هنرمندان فارس به قم برای ساخت ضريح امام حسين(ع)
جامعه: هنرمندان خاتم كار درودگر و قلم زن استان فارس، با رفتن به قم در حال انجام ساخت ضريح امام حسين(ع) هستند.

نماينده ولی‌فقيه در فارس در ستاد عتبات عاليات استان فارس، در جمع خبرنگاران با بيان اينكه استان فارس، استان هنرخيزی است گفت: از همه‌ی استان‌های ديگر كشور نیز برای بازسازی عتبات عاليات از هنرمندان فارسی كمك گرفته‌اند.

وی افزود: تا پايان امسال سه زرب زيبا از سوی مردم شهرستان‌های آباده، جهرم و كازرون برای درب حرم حضرت امام حسين‌(ع) كه از چوب ساچ و نقره ساخته شده است فرستاده می‌شود و يك درب نفيس برای حرم حضرت ابوالفضل(ع) كه از سوی مردم لار و آباده آماده شده است به كشور عراق فرستاده می‌شود.

مهدی يار تصريح كرد: براي ساخت اين درب‌ها و ضريح ۲۵۰ ميليون تومان از كمك مردمي هزينه شده است و مردم به صورت حضوري به صورت نقد و دادن جواهرات به ستاد عتبات عاليات سراسر استان براي ساخت اين حرم ها می‌پردازند كه علاقمندان می‌توانند به شماره حساب ۱۱ بانك انصار و يا شماره حساب ۱۷۱۷ موسسه مالی و اعتباری مهر وجوه خود را واريز كنند.

وی افزود: يك نيكوكار فارسی يك دستگاه توليد شن و ماسه قوی را اهدا كرده است كه منتظر نصب آن در نقطه‌ی صفر مرزی، در مهران هستيم.

مهدی يار تاکید كرد: كسانی كه تخصص‌‌های مربوط به ساخت اين حرم‌ها را دارند می‌توانند به ستاد عتبات عاليات استان مراجعه و با ديگر هنرمندان همكاری كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما