تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۳۷۲۷

دانشنامه امام حسین به زبان عربی منتشر می‌شود

دانشنامه امام حسین به زبان عربی منتشر می‌شود
مدیر گروه سیره نگاری دانشکده علوم حدیث گفت: به دلیل استقبال مخاطبان، دانشنامه امام حسین(ع) هر ماه یک بار تجدید چاپ می‌شود.


حجت الاسلام سید محمود حسینی، مدیر گروه سیره نگاری دانشکده علوم حدیث گفت: یکی از کارهای منحصر به فردی که در زمینه مطالعات امام شناسی صورت گرفته است، دانشنامه جامع امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه دانشنامه امام حسین(ع) در طول ده سال و با کار جمعی سامان یافته است، گفت: این دانشنامه از صدها منبع کهن حدیثی و تاریخی معتبر تدوین یافته است و از منابع متاخر که پس از قرن نهم نگارش یافته است، استفاده نشده است.

عضو گروه دانشنامه نویسی امام حسین(ع)، ویژگی این دانشنامه را جامع بودن و پرداختن به تمام ابعاد وجودی امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: این دانشنامه منبع غنی‌ای برای پژوهشگران، مولفان و مبلغین فراهم آورده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، اساس کار این دانشنامه را متن محوری بیان کرد و گفت: سعی شده تا در این دانشنامه، عین متون از منابع ذکر شده و آدرس داده شود و تحلیل ها و نقدها در موارد تعارضات منابع، اشکالات تاریخی و عقیدتی مطالب منقول در هر بخش بیاید.

وی استقبال از این دانشنامه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگرچه شاید اطلاع‌رسانی شایسته در مورد این دانشنامه صورت نگرفته است اما این دانشنامه در مدت کوتاهی به چاپ پنجم رسید، که یعنی هر ماه یکبار به زیر چاپ رفته است.

وی از چاپ عربی دانشنامه به زبان عربی برای کشورهای عرب زبان و چاپ بخش قیام عاشورا به صورت مجزا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما