تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۳۶۲۲
استاندار قم:

ايجاد پژوهشكده مداحی در كشور ضروری است

ايجاد پژوهشكده مداحی در كشور ضروری است
جامعه: استاندار قم در دیدار اعضای كانون مداحان و شعرای استان‌، تشكیل پژوهشكده مداحی در كشور را امری ضروری دانست و خواستار ایجاد آن شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در سخنانی مداحی را هنری مقدس و ارزشمند دانست و اظهار داشت: مداحی اهل بیت توفیق و عنایت الهی است و از امور و مشاغل از ارزش و قداست خاصی برخوردار است.

استاندار قم محبت و معرفت ائمه معصومین را دو ركن اصلی جاودانگی نام و یاد و فرهنگ اهل در طول تاریخ ذكر كرد و افزود: مداحان و شاعران در طول تاریخ زلال محبت و معرفت به اهل بیت را در جامعه جاری ساخته و آن را سینه به سینه و نسل به نسل به آینده‌گان منتقل نمودند.

حجت الاسلام موسی پوربا اشاره به آسیب‌ها و موانع پیش روی این قشر تاثیر‌گذار، بر لزوم پیگیری و حل مشکلات جامعه مداحان و سامان‌دهی امور مداحان تاكید كرد.

وی با اشاره به این كه بسیاری از آفات و آسیب‌های متوجه این بخش به دلیل فقدان آموزش و نیز ساز و كار قانونی مشخص است تصریح كرد: ایده تشكیل پژوهشكده مداحی در كشور بسیار ضروری است.

استاندار قم با بیان این كه كانون مداحان استان باید در برنامه‌های خود نگاه كشوری داشته باشند گفت: استان نیز برای تحقق این برنامه‌ها آماده همكاری است.

در ابتدای این دیدار دبیر كانون مداحان و شعرای استان گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ارائه دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما