تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۷
۰
کد مطلب : ۱۳۵۵۳

اجرای ۱۴۰ طرح بازسازی و نوسازی در عتبات و عالیات

اجرای ۱۴۰ طرح بازسازی و نوسازی در عتبات و عالیات
جامعه: مسعود شوشتری قائم مقام ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات کشور، در هفتمین همایش سالانه بازسازی عتبات عالیات شهرستان کرج گفت: تاکنون در عتبات عالیات ۱۴۰ پروژه اجرا شده یا در حال انجام است.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: برای اجرای سایر پروژه‌های مورد نیاز در این ستاد با حدود ۸۰ میلیارد تومان کمبود مواجه هستیم.

قائم مقام ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات کشور بر نبود هیچ‌گونه بودجه و حمایت دولتی در این حوزه تاکید کرد و گفت: کلیه فعالیت‌های این ستاد به صورت خودگردان اداره شده و تمامی درآمدها از نذورات مردمی حاصل می‌شود.

وی با ابراز رضایت از همکاری مسئولین عراقی در بازسازی حرم مطهر شهدا و امامان افزود: در حالیکه در سال های گذشته امکان ورود ایرانیا به سامرا مهیا نبود با عملکرد مناسب این ستاد، هم اکنون اجرای برخی طرح های بازسازی در سامرا به ستاد بازسازی ایران سپرده شده است.

شوشتری اضافه کرد: همچنین اجرای دو طرح مهم در حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف از جمله فعالیت‌های این ستاد در سال‌های اخیر بوده است.

این مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بازسازی و اجرای طوق گنبد امام علی(ع) و افتتاح حسینیه حیدریان در این شهر را سال گذشته به انجام رسانیده‌ایم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در حال پیگیری اجرای طراحی فاز صفر توسعه حرم امام علی(ع) که توسط متخصصین و معماران دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفت نیز هستیم.

شوشتری تاکید کرد: اغلب مقدمات این طرح که وسعتی برابر با ۱۶۰ هزار متر مربع برای آن در نظر گرفته شده هم اکنون فراهم شده است.

وی اضافه کرد: برای این منظور حدود ۷۰۰میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

کربلا فاقد مراکز درمانی مجهز است

قائم مقام ستاد عتبات عالیات کشور در ادامه به اجرای سه پروژه بزرگ در کربلا اشاره کرد و گفت: ساخت دارالشفاء امام سجاد(ع) با ۱۲۰ تختخواب و ۱۲ هزار متر مربع زیر بنا نیز از طرح های بسیار مهم ستاد در کربلاست.

این مسئول افزود: این در حالیست که در حال حاضر در کربلا هیچ گونه بیمارستان و یا حتی کلینیک موجود نیست.

شوشتری یادآور شد: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته جمعیت هلال احمر مسئولیت تجهیزات این بیمارستان را بر عهده گرفته است.

مسعود شوشتری ساخت مجموعه ای خدماتی به نام سیدالشهدا را از دیگر فعالیت های مهم ستاد در کربلا خواند و گفت: این مجموعه در فاصله ۱۰۰ متری از حرم مطهر امام حسین(ع) قرار گرفته و دارای ۱۴ هزار متر زیربناست.

وی تاکید کرد: با افتتاح این مجموعه شش طبقه که شامل کلینیک، زائرسرا، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و مجموعه‌های آموزشی است بخش عمده ای از نیازهای خدماتی زایران کربلا برطرف خواهد شد.

شوشتری از انجام ۸۵ درصدی این طرح خبر داد و گفت: برای اجرای هر متر مربع بنا در عتبات مبلغ یک میلیون تومان مورد نیاز است.

برای آگاهی بیشتر  از روند «بازسازی عتبات عالیات»، هزینه‌ها و پروژه‌های در دست ساخت به «پرونده ویژه خیمه» در این زمینه مراجعه کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما