تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۹
۰
کد مطلب : ۱۳۵۱۸
با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی؛

شبکه جهانی ولایت نخستین شبکه ماهواره‌ای از قم راه‌اندازی شد

شبکه جهانی ولایت نخستین شبکه ماهواره‌ای از قم راه‌اندازی شد
جامعه-خیمه: همزمان با شب ولادت علی بن ابی‌طالب امیرمومنان علی(ع)، شبکه ماهواره‌ای ولایت با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی قزوینی، رییس شبکه ماهواره‌ای ولایت از آغاز به کار این شبکه ماهواره‌ای خبر داد و گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی شبکه جهانی ولایت معرفی فرهنگ اهل بیت(ع)، پاسخگویی به شبهات اسلامی و شیعی، ایجاد الفت میان شیعه و سنی و تشکیل جلسات گفت‌و‌گو و مناظرات علمی با اندیشمندان اهل سنت و وهابیت است.

وی تأکید کرد: این مناظرات و گفت‌وگوها بدون هیچ‌گونه اهانت به باورهای دو طرف برگزار می‌شود.

مسوول مؤسسه تحقیقاتی ولیعصر(عج) بیان داشت: این شبکه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به طور فعال اقدام به پخش برنامه می‌کند و برنامه‌های ثابت به صورت میانگین با توجه به وضعیت جغرافیایی کره زمین در هشت ساعت پخش و دوبار تکرار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان جهت استفاده از شبکه جهانی ولایت در قاره اروپا و آسیا از طریق ماهواره هاتبرد، و در آمریکا وکانادا از طریق ماهواره گالکسی۱۹ می‌توانند به این شبکه دسترسی داشته باشند.

قزوینی تصریح کرد: با مذاکراتی که انجام گرفته است، بنا است در آلمان، هلند، ترکیه، عراق استودیوهای پخش در اختیار این شبکه قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی آل البیت گفت: دفتر اصلی شبکه ولایت در شهرهای مشهد و قم مستقر و استودیو پخش برنامه‌ها در کالیفرنیای شمالی است و اگر بتوانیم با مخابرات وصداوسیما همکاری نزدیکی داشته باشیم و آنها اینترنت پرسرعت در اختیار شبکه قرار دهند، می‌توانیم پخش مستقیم از قم داشته باشیم.

عضو گروه علمی مرکز تخصصی مذاهب تصریح کرد: بعضی از شبکه‌های اهل سنت و شیعه رفتار‌های تندی نسبت به باورهای بکدیگر نشان می‌دهند و مشکلاتی را پدید می‌آورند و برای صدور فتاوا علیه شیعه زمینه‌سازی می‌کنند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی شبکه‌های ماهواره‌ای دینی، اظهار داشت: شبکه‌هایی در سطوح بین‌المللی به ویژه در ماهواره‌های هاتبرد و عرب‌ست، همانند شبکه صفا و نور، بی‌حیائی نسبت به شیعه را از حد گذرانده‌اند و نسبت به مقدسات شیعه اهانت‌های شدیدی دارند.

حجت الاسلام حسینی قزوینی رئیس شبکه ماهواره‌ای ولایت، که پیش‌تر از کارشناسان مذهبی شبکه ماهواره‌ای سلام بود، به دنبال قطع همکاری و جدایی از شبکه سلام، اقدام به تاسیس و راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای ولایت کرد.

این در حالیست که مدتی قبل، آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام مقتدایی رئیس حوزه علمیه قم، خواستار راه‌اندازی شبکه‌ای اختصاصی برای نشر معارف شیعه شده بودند.

در عین حال آیت‌الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که چندی پیش خبر از اقدامات این مجمع برای راه‌اندازی شبکه‌ای ماهواره‌ای با هدف تقریب ادیان داده بود، تاسیس این شبکه را به زمانی دیگر موکول و تصریح کرد: به دلیل مهیا نشدن مقدمات مادی و معنوی این پروژه، شروع به کار این شبکه به تعویق می‌افتد و به زمانی دیگر موکول می‌شود.

در حال حاضر بر روی ماهواره‌های هاتبرد و نایل، شبکه‌های امام حسین تی وی، کربلا، ثامن، سلام، الزهرا، المهدی، ثقلین و ولایت با موضوع تشیع مشغول به فعالیت هستند.

 شبکه جهانی ولایت را می‌توانید بر روی  ماهواره هاتبرد - فرکانس ۱۱۲۰۰ - افقی - سیمبل ریت ۲۷۵۰۰ و اف ای سی ۳/۴ مشاهده کنید.

برای تحلیل و بررسی بیشتر عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای دینی و مذهبی، لینک‌های مرتبط خیمه در این زمینه را بخوانید:

شبکه جهانی سلام وحدت یا تفرقه امت اسلام؟
ترویج اسلام در خلأ سیاسی
ارتباط مستقیم از کربلا
اسلام مختلف اسلام منشعب
بازخوانی یک بازنمایی ناقص از جهان اسلام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما