تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۳۴۵۰
در راه تحویل ضریح امام حسین(ع) به کربلای معلا

استاد فرشچیان برمزارشهدای شلمچه بوسه می‌زند

استاد فرشچیان برمزارشهدای شلمچه بوسه می‌زند
جامعه: محمود فرشچیان با بیان اینکه در راه انتقال ضریح امام حسین(ع) به کربلای معلا بر مزار شهدای شلمچه حاضر می‌شود و بر آن بوسه خواهد زد، گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این ضریح که این روزها مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کند، این است که این اثر مشابه هیچ ضریح اماکن مقدسه نیست و تمام اجزا و عناصر آن بر گرفته‌ از هنر ایرانی، اسلامی است.

این نقاش و مینیاتوریست نامدار ایرانی که کار طراحی و نظارت عالی بر ساخت ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) را در شهر قم برعهده دارد، تصریح کرد: این ضریح مقدس از ضریح فعلی بارگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بزرگ‌تر است و وجود اسامی الله و آیات قرآن از دیگر ویژگی‌های آن است.

این هنرمند بر ارادت خود به شهیدان و جانبازان حماسه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ان‌شاء‌الله در راه انتقال ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا به عراق ضمن حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر مزار شهدای شلمچه بوسه بزنم.

به گفته فرشچیان، کار ساخت این ضریح به زودی به پایان خواهد رسید و آماده انتقال به کربلا می‌شود.

این هنرمند در این هفته راهی قم خواهد شد تا مراحل پایانی طرح را زیر نظر داشته باشد.

وی همچنین گفت: به لطف الهی کار قسمت دوم تابلوی ضامن آهو به پایان رسید و آماده اهدا به آستان قدس رضوی است.

فرشچیان با بیان اینکه این تابلو در ابعاد ۸۱×۱۰۱ ترسیم شده است و یک سال‌ونیم وقت برده است، تصریح کرد: در قسمت دوم تابلوی ضامن آهو، حال و هوای ندامت شکارچی پس از ضمانت حضرت امام رضا(ع) از آهو به تصویر کشیده شده است و شکستن کمان به دست شکارچی اوج این اثر هنری خواهد بود که به زودی در آستان قدس رضوی به نمایش درخواهد آمد.

محمود فرشچیان همچنین احتمال داد: به‌درخواست وزارت ارشاد،این تابلو چند روز برای نمایش در تهران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و سپس در ماه مبارک رمضان برای همیشه به آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

این هنرمند پیش از این تابلوی دیگری را نیز درباره امام رضا(ع) با موضوع «ضامن آهو» کشیده بود که از بهترین آثار او به‌شمار می‌رود و در آستان قدس نگهداری می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما