تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۳۴۲۶
پناهیان:

در آینده هیئات در متن و مرکز سیاست قرار می‌گیرند

در آینده هیئات در متن و مرکز سیاست قرار می‌گیرند
جامعه: حجت‌الاسلام پناهیان در شانزدهمین همایش سراسری هیات رزمندگان اسلام که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با بیان این‌که «سفارش کردن به صبر به اندازه سفارش به حق مهم است» افزود: صبر یکی از زیر مجموعه‌های حق است؛ باید توجه داشت كه اهل حق نباید صبرشان را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه «برگزاری جلسات نباید منوط به اسم سخنران و مداح باشد» اظهار كرد: این روش صحیحی نیست و باید اعضای برنامه‌های درازمدت تلاش کنند با برقراری ارتباط نزدیک با جوانان آنها را جذب کنند.

پناهیان تاكید كرد: صبر به معنای دست روی دست گذاشتن نیست؛ بلکه صبورانه کار کردن یعنی داشتن تدبیر و طراحی برنامه‌های دراز مدت.

این استاد حوزه و دانشگاه کار کرد هیئات را ایجاد انسجام بین افراد برشمرد و افزود: امروز ضرورت سرمایه اجتماعی بسیار مهم است که یکی از مصادیق آن همین هیئت‌هاست.

وی تاکید كرد: زمانی منابع طبیعی هر کشور عامل رشد برخی كشور به حساب می‌آمد و بعدها مهمترین سرمایه جهت رشد را برخورداری از نیروی انسانی متخصص عنوان کردند، امروز جامعه‌شناسان سرمایه اجتماعی را مهمترین عامل رشد هر کشور می‌دانند که در اثر تجربه‌های مدون به اثبات رسیده است. امروز سرمایه‌های اجتماعی نهادهای فرهنگی هر کشوری هستند که می‌تواند انسجام افراد جامعه را مستحکم کند و هیئات یکی از سرمایه‌های اجتماعی بزرگ در این راستاست.

وی با بیان این‌که «هیج عاملی به اندازه محب اهل بیت(ع) نمی‌تواند موجب استحکام بین مومنین شود» تصریح کرد: امروز این سرمایه اجتماعی در اختیار هیئت‌ها قرار دارد.

پناهیان تصریح کرد: هیئتی‌ها رسالت سیاسی فوق‌العاده‌ای دارند و در آینده هیئات در متن و مرکز سیاست قرار می‌گیرند؛ چراکه انقلاب را هیئتی‌ها به راه انداختند و آن را پیش بردند و تداوم این انقلاب نیز به دست هیئتی‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما