تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۳۱۱

اغاز به کار چهارمین جشنواره تعزيه و آيينهاي نمايشي محرم خوزستان

اغاز به کار چهارمین جشنواره تعزيه و آيينهاي نمايشي محرم خوزستان
به گزارش خیمه، درنخستين روز اين همايش نمايش "خط خون" از "مصطفي بوعذار" از اهواز در تالار آيينه اهواز به روي صحنه رفت.

عصر امروز نيز در همين تالار نمايش آواي باد از مهناز فردين و ناپيوسته- هايي از تاريخ كار ايوب بختياري از اهواز در تالار آفتاب اجرا مي‌شود.

در محوطه تالار آفتاب نيز تعزيه حضرت علي اكبر(ع) كار گروه نمايشي از شوش در بخش ميداني شامگاه امشب اجرا مي‌شود.

هيات بازبيني آثار متشكل از دكتر عبدالمجيد حياتي، مرتضي مطوري و بهزاد خيراللهي از بين آثار ارسال شده ‪ ۱۱‬كار را دربخش صحنه‌اي و سه اثر را در بخش ميداني معرفي كرده است.

دربخش صحنه‌اي اين نمايشها شامل نمايش "تو اورا باور نداشتي"به كارگرداني مهدي پورشعبان از آغاجاري، دلم معجزه مي‌خواهد به كارگرداني ساسان شكوريان از بهبهان، اندوه بودن به كارگرداني ساسان مددي از شوشتر و نمايش وداع آخر به كارگرداني شبنم زيرك قشقايي از خرمشهر به بخش مسابقه راه يافتند.

"آواي باد" به كارگرداني مهناز فردين، "خط خون" به كارگرداني مهدي بوعذار، "يه باغ گل تو دلم پرپر مي‌شه" به كارگرداني ايمان سليح ، " زني براي هميشه" به كارگرداني رضا كياني،" ناپيوسته‌هاي تاريخ" به كارگرداني ايوب بختياري ،"پسر ‪ ۲۱‬ساله" ساخته حسين حيدري ونمايش"پليدي و زيبايي" به كارگرداني محمد نگراوي دراين جشنواره به رقابت مي‌پردازند. 

در بخش ميداني همايش تعزيه سه نمايش "زفاف حضرت قاسم" كاري از عبدالحليم تقلبي ازخرمشهر، "تعزيه علي اكبر"كار گروهي از شوش و تعزيه امام حسين كاري از بيات اهواز حضور دارند.

گفتني است چهارمين جشنواره تعزيه و آيينهاي نمايشي محرم خوزستان از امروز تا ‪ ۱۲‬بهمن در اهواز برگزار مي‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما