تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۲۸۹۳
مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی:

تردد غیرقانونی زایران از مسیرهای ناامن مشكل اساسی حج و زیارت است

تردد غیرقانونی زایران از مسیرهای ناامن مشكل اساسی حج و زیارت است
ایران‌زمین: علی آقایی بعد از ظهر دیروز در نشست بررسی مشكلات دفاتر حج و زیارت در شهرستان آذرشهر اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت دفاتر حج و زیارت و مراكز سفرهای زیارتی در شهرستان‌های استان مطلوب نیست. مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی تصریح كرد: بر این اساس ضرورت دارد تا ساماندهی و استاندارد‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

آقایی افزود: مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشكلی كه در حال حاضر در خصوص امور كاروان‌های زیارتی عتبات عالیات وجود دارد، تردد غیرقانونی زایران از مسیرهای ناامن و غیرمجاز است.

وی تصریح كرد: هم‌اكنون ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۰ دفتر حج و زیارت در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌كنند كه شرایط ایجاد دفاتر حج و زیارت در شهرستان، تعداد متقاضیان زیارت حج عمره در شعب بانك‌هاست. مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد دفتر مستقل و دائمی حج و زیارت در ‌آذرشهر یادآور شد: از این به بعد تمام سفرهای زیارتی حج عمره و عتبات عالیات شهرستان از طریق این دفتر صورت خواهد گرفت تا از مشكلاتی كه در این زمینه در حال حاضر وجود دارد، جلوگیری شود.

مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی همچنین از زایران خواست با ادارات حج و زیارت همكاری لازم را برای جلوگیری از بروز مشكل برای اعزام به عتبات داشته باشند.

در این نشست كه امام جمعه آذرشهر و فرماندار آذرشهر نیز حضور داشتند، بر لزوم قانونی بودن دفاتر و مراكز ثبت‌نام و اعزام سفرهای زیارتی همچنین بالا بردن كیفیت دوره‌های آموزشی حج و افزایش دفاتر خدماتی حج و زیارت در شهرستان تاكید شد.
مرجع : اعتدال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما