تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۲۵۵۸
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

زایران حق دارند از نحوه سرویس‌دهی نسبت به خود آگاهی داشته باشند

زایران حق دارند از نحوه سرویس‌دهی نسبت به خود آگاهی داشته باشند
جامعه - خیمه:‌ اولین جلسه كمیته عتبات عالیات در سال ۱۳۸۹ با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشكیل شد و مسائل و مشكلات مربوط به عتبات عالیات و سوریه از سوی مسئولین و كارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مساله اطلاع رسانی درست و مناسب به زائر را بسیار مهم ارزیابی كرد و افزود: زائر حق دارد از نحوه سرویس دهی نسبت به خود، آگاهی داشته باشد و بسیاری از مشكلاتی كه در مرزها وجود دارد را می‌توان با استفاده از اطلاع رسانی درست رفع كرد.

علاوه بر این، حجت الاسلام سید علی قاضی عسكر خواستار تدوین هرچه سریعتر قوانین و مقررات زائرگردانی از سوی معاونت عتبات عالیات شد.

او یكی ازاهداف تدوین مقررات مربوط به زائرگردانی عتبات‌عالیات ‌و سوریه را ارائه تعریفی مشخص از مساله زائرگردانی و حوزه‌های فرهنگی مربوط به آن دانست.

حجت الاسلام ‌قاضی‌عسكر گفت: با استفاده از فرم های نظرسنجی كه در اختیار زائران قرار می‌گیرد می‌توان به انعكاس مناسب مشكلات زائران به مسئولین اقدام كرد .

او دفاتر حج و زیارت در استان‌های واقع در مسیر تردد زائران نقش نظارتی خود را بر نحوه خدمات‌دهی به زائران افزایش دهند.

قاضی عسکر در زمینه كارهای فرهنگی نیز افزود: لازم است نسبت به بالا بردن سطح كارهای فرهنگی اقدامات مناسبی صورت گیرد و معاون عتبات‌عالیات ترتیبی اتخاذ نماید تا با همكاری بعثه مقام معظم رهبری اقلام فرهنگی مورد نیاز هتل‌ها را اعلام و به موقع ارسال شود و همچنین در اتوبوس‌ها باید نسبت به ارائه بسته‌های فرهنگی مناسب اقدام شود .

قاضی عسكر بر تهیه فیلم‌های مناسب از اماكن زیارتی عراق و سوریه ارائه آن به زائران به صورت بسته‌های فرهنگی تاكید کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در زمینه نحوه سرویس‌دهی مناسب رستوران‌های بین راهی به زائران نیز گفت: به نظر می‌رسد یك سیستم نظارتی قوی باید در این زمینه راه‌اندازی شود تا شكایات زائران را به سرعت رسیدگی و با افراد متخلف به موقع برخورد شود.

او بر مساله اطلاع رسانی به ویژه در حوزه سوریه نیز تاكید كرد و گفت : به نظر می‌رسد كه در این زمینه باید كار بیشتری صورت گیرد و خبرهای مربوط به سوریه به شكل كامل‌تری در اختیار عموم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت : بر اساس شعارامسال یعنی «همت مضاعف و كار مضاعف» كه از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است؛ ما امسال در صدد هستیم گام‌های مناسب‌تری نسبت به گذشته برداریم .

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت پرداخت و افزود: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده در حوزه عتبات‌عالیات در در روزهای پایانی سال گذشته با مشكلات كمتری نسبت به سال های قبل روبرو بودیم.

وی افزود: امسال قراراست امكانات برای زائران در عراق فراهم شود و طرف‌های عراقی نیز برای رفع مشكلات زائران اقداماتی كرده‌اند.




نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما