تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۲۴۹۱

نگاه به مقوله تعزيه بايد بصورت عميق و علمی باشد

نگاه به مقوله تعزيه بايد بصورت عميق و علمی باشد
حجت الاسلام و المسلمين «مهدی ستوده»، مدير كل اداره تبليغات اسلامی استان اردبيل، شنبه ۱۴ فروردين ماه در سومين جلسه اعضای ستاد اجرايی همايش مكتب تعزيه اردبيل گفت: ما به تعزيه بصورت تئاتر و يا شبيه‌خوانی نگاه نمی‌كنيم بلكه نگاه ما نگاه علمی، عميق و گسترده است تا تعزيه را بعنوان مكتب برای جامعه تعريف كنيم كه مهمترين قسمت همايش مكتب تعزيه اردبيل جنبه علمی آن است.

دبير مكتب همايش تعزيه اردبيل اظهار نمود: مشورت كردن و مشاوره با افراد دارای سابقه، هيچ ضرری برای جامعه و پيشرفت كار بوجود نمی آورد و سازمان تبليغات اسلامی دارای نگاه و بينش مشورتی بيشتر است كه مسئله مشورت رمز موفقيت اين سازمان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام ستوده از تدوين دستورالعمل اولين همايش مكتب تعزيه اردبيل خبر داد و افزود: اعضای كانون «ندای توحيد» مجری اولين همايش مكتب تعزيه در اردبيل دارای انگيزه بالا و تلاش مضاعف با هماهنگی سازمان تبليغات اسلامی استان كارها را پيش می‌برند.

وی افزود: هدف ما از برگزاری اين همايش، معرفی تعزيه اردبيل به عنوان سر آمد عزاداری در كشور، بررسی جايگاه تعزيه در اردبيل، زمينه‌سازی و آسيب‌شناسی تعزيه اردبيل و از بين بردن تحريفات صورت گرفته در خصوص تعزيه، فرهنگ‌سازی و آگاهی و شناساندن آسيب‌ها و معضلات عزاداری و شادمانی معصومين(ع) است و در كنار آن شناخت دقيق از عوامل و متوليان تعزيه و محققان و پژوهشگران تاريخ تعزيه نيز از جمله اهداف اين همايش محسوب می‌شود.

مديركل اداره تبليغات اسلامی استان اردبيل ادامه داد: اگر در برگزاری اين همايش سنگين، نهايت تلاش خود را به كار نگيريم و همكاری های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط صورت نگيرد ممكن است نتيجه عكس حاصل شود بنابرين اين گونه همايش‌ها بايد از تمام زوايا‌ی علمی، هنری، ادبی، تاريخی، جامعه شناسی و مردم‌شناسی مورد بررسی قرار گيرد.

ستوده با اشاره به اينكه اين همايش‌ها بايد در تاريخ ماندگار شود افزود: يك محقق و پژوهشگر تعزيه زحماتی كه در طول سال‌ها متحمل شده است بايد نتيجه عمل خود را در برگزاری چنين همايشی كسب كند.

وی در پايان افزود: برگزاری همايش مكتب تعزيه اردبيل يك پروژه عظيم و بزرگی است و ما بايد در مورد كوچكترين اقدام خود نهايت حساسيت را بكار گيريم و اين كار با مشورت و همدلی و همكاری رسانه‌ها و ارگانهای مرتبط تحقق خواهد يافت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما